چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۷۳۲۷
چهارشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵

فکرشهر: دبیر کمیته برنامه‌ریزی شهرستان تنگستان با اشاره به توسعه زیرساخت‌های عمران شهری و روستایی گفت: در ۵ سال گذشته ۲۴.۹ میلیارد ریال در حوزه‌های فرهنگی و گردشگری تنگستان سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارشفکرشهر از تسنیم، ، پرویز شعبانی صبح امروز درآئین رونمایی ازکتاب سرزمین من درقلعه تاریخی کلات شهر اهرم تنگستان با بیان اینکه بیش از 70 درصد جمعیت تنگستان در روستاها سکونت دارند اظهار داشت:توسعه زیرساخت‌های روستایی در اولویت برنامه‌های تنگستان قرار دارد.

وی، ظرفیت اقتصادی، اشتغال‌زایی و خدماتی شهرستان تنگستان را برشمرد و  گفت: شهرها و روستاهای تنگستان از ظرفیت بالای اقتصادی در زمینه کشاورزی، تجارت دریایی، آبزی‌پروری، صید و صیادی و گردشگری برخوردار است.

دبیر کمیته برنامه‌ریزی شهرستان تنگستان با اشاره به اینکه مطالعه یکی ازنیازهای دنیای امروزی است خاطر نشان کرد: مطالعه یکی از مهارت‌های اساسی دنیای امروز برای داشتن جامعه‌ای پیشرفته  و توسعه یافته است.

شعبانی بابیان اینکه مطالعه سبب بالارفتن سطح خلافیت بشری می‌شود تصریح کرد: مطالعه زمینه پیشرفت بشر در عرصه‌های مختلف از جمله فناوری، توسعه اقتصادی و اجتماعی می‌شود لذا ایجاب می‌کند نویسندگان با توجه به موقعیت حساس کشور در راستاى تقویت و توسعه اقتصادى قلم بزنند.

وی با اشاره  به اینکه داشتن مطالعه سبب سلامتی جسمی روحی انسان است بیان کرد:کتاب منبع  با ارزشی از اطلاعات است که سبب می‌شود مطالعه آن تاثیرات مثبتی برمغز انسان گذاشته و از آلزایمر جلوگیری کند.

شعبانی،  آمارمطالعه در ایران را از 2 تا 79 دقیقه  متغیر دانست و گفت: سرانه مطالعه براساس آمار ارائه  شده 13 دقیقه است .

دبیر کمیته برنامه‌ریزی شهرستان تنگستان تاریخ و تمدن غنی  تنگستان را مورد اشساره قرار دادو افزود: این شهرستان همواره  از مشاهیر  و متفکران  بزرگی چون آیت الله علم الهدی اهرمی کاتب قرآن رمزدار ، آیت‌الله معتمد اهرمی و نویسندگانی  و شاعرانی  برجسته برخوردار است.

وی با اشاره به  احداث چندین پروژه  خانه عالم ، کتابخانه عمومی درسطح روستاها ، دو مجمتع فرهنگی و هنری  اهرم و دلوار و پلاتوی شهر اهرم و موزه شهید رئیسعلی دلوارى عنوان کرد:توسعه زیرساخت‌های عمران شهری و روستایی مورد توجه است به‌گونه‌ای که در 5 سال گذشته 24.9 میلیارد ریال در حوزه‌های فرهنگی و گردشگری تنگستان سرمایه‌گذاری شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر