شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۷۵۹۹
پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶

فکرشهر:  برنامه‌های عزاداری سنتی بوشهری در تهران برگزار می‌شود که با استقبال خوب بوشهری‌های مقیم پایتخت و مردم دیگر شهرها روبرو می‌شود.

 به گزارش فکرشهر از مهر، خشایار پورمحمد شاهینی مسئول رئیس امنای هیئت سیدالشهداء (ع) اظهار داشت: چهار سال است که موسسه فرهنگی هنری آوای خلیج فارس به کمک هیئت سیدالشهداء (ع) و با همکاری تولیت بنیاد شهید اشرفی اصفهانی در منطقه غرب تهران واقع در مرزداران مسجد حضرت امیرالمومنین(ع) آئین های مذهبی به سبک بوشهری را اجرا می کند که با استقبال فراوان مخاطبان روبرو شده است.

رئیس موسسه فرهنگی هنری آوای خلیج فارس افزود: این مراسم هر ساله در ایام شهادت حضرت امیرالمومنین(ع) و همچنین در ماه‌های محرم و صفر به همت و تلاش جنوبی‌های مقیم تهران و به سبک آئین های عزاداری بوشهری برگزار می‌شود و در حال حاضر با توجه به ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از شب پنجم محرم مراسم این هیئت شروع شده و با اجرای برنامه شام غریبان حسینی به پایان می‌رسد.

وی در خصوص دیگر برنامه های این ایام گفت: مراسم ویژه ای هم به همراه سایر هیئات غرب تهران به سبک بوشهری‌ها در تاسوعا و عاشورای حسینی امسال خواهیم داشت که از همه علاقه مندان جهت شرکت در آن ها دعوت به عمل می آید.

شاهینی ضمن تسلیت شهادت حضرت اباعبدالله الحسین و یاران باوفایش خاطرنشان کرد: مراسم این هیئت در ایام محرم هرشب با اجرای سنج و دمام شروع می شود و سپس با اجرای سینه زنی سنتی بوشهری به پایان می رسد.

وی بیان کرد: موسسه آوای خلیج فارس و هیئت سیدالشهداء (ع) به صورت رسمی آئین های مذهبی و سنتی بوشهری را در تهران به نمایش در می آورند و این در حالی است که رسالت آن موسسه اشاعه فرهنگ غنی و تاریخ کهن سرزمین بوشهر در مرکز ایران و علاقه مندان به این نوع فرهنگ و آئین است.

این مراسم مورد استقبال بی نظیر مخاطبان بوشهری و غیر بوشهری خصوصا جنوبی‌های مقیم تهران قرار گرفته و استقبال فراوانی صورت گرفته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر