شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
«فکرشهر» گزارش می دهد:
به گزارش فکرشهر، این نخستین بار نیست که یک عضو شورای شهر یا روستا در استان بوشهر، به تخلفی دست می زند که جنبه عمومی دارد، ولی به نظر می رسد برای نخستین بار است که این اقدام به قوه قضاییه ارجاع شده و آن هم از سوی یک ارگان دولتی؛ اقدامی که می تواند یک هشدار باشد و در صورت پیگیری و به نتیجه رساندن، می تواند جلوی تخلف اعضای دیگری از شوراهای شهر و روستا که بعضا خود را فراتر از قانون می دانند هم بگیرد...
کد خبر: ۴۷۶۲۶
شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۶

فکرشهر ـ آذر حسینی: اعضای شوراهای شهر و روستا که این روزها حاشیه های زیادی از مشکلات مالی و اخلاقی تا دستگیری آن ها در سراسر کشور به گوش می رسد، در شهر دیر هم خبر ساز شده اند؛ طبق خبرهای تایید شده، یکی از اعضای شورای این شهر که به مرکز بهداشت و درمان شهر رفته بود، با پزشک این مرکز درگیر شده و حتی ضرب و شتم هم صورت گرفته است.

به گزارش فکرشهر، این عضو شورا، حبیبه فخرایی بوده که به اتفاق خواهر بیمارش به مرکز بهداشت درمان این شهر مراجعه کرده بود، که پس از مشاجره لفظی با پزشک، درگیر شده و وی را مورد ضرب و شتم قرار داده اند.

رییس شورای شهر دیر در این باره به ایرنا گفته که «این اتفاق ناخوشایند پس از تجویز نسخه از سوی پزشک برای بیمار رخ داد که بیمار و عضو شورا معتقد بودند داروی نوشته شده برای آنها صحیح نیست».

محمد خاکی ادامه داد: پزشک در پاسخ به اعتراض بیمار و عضو شورا گفته است که داروی تجویز شده با تشخیص دقیق و بررسی متناسب با نوع بیماری انجام شده است و پس از مشاجره لفظی بین بیمار و عضو شورای دیر با پزشک در نهایت منجر به کتک کاری پزشک توسط آنها شده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر نیز با تایید کتک کاری «طاهره حاجیان» ـ پزشک این مرکز ـ توسط بیمار و عضو شورا گفته که «این اقدام به مرجع قضایی گزارش شده است».

احمد آخوندی افزود: کمترین تعرض به پزشک توسط بیمار و همراهان اقدامی خلاف قانون است که پیگرد قضایی دارد و در این مورد هم، هرچند پزشک مورد ضرب و شتم قرار گرفته اما منجر به شکستگی یا جراحت عمیق نشده است.

آخوندی اظهارداشت: بی احترامی و برخوردهای ناشایست به پزشکان مرکز بهداشت توسط بیماران و همراهان آنها آنها در این شهرستان دارای سابقه است.

بیانیه عضو شورای شهر دیر

ساعاتی پس از انتشار این خبر، حبیبه فخرایی، عضو شورای شهر دیر، در فضای مجازی بیانیه ای منتشر کرد که متن آن عینا و بدون ویرایش به شرح زیر است:

«با عرض سلام و ادب و احترام بر خود لازم می دانم جهت تنویر افکار عمومی مطالب ذیل را در خصوص ماجرای برخورد، گفتار و رفتار دون شأن و منزلت والای پزشکی فردی که متاسفانه از علم و اخلاق و ارزش های مقدس پزشکی و طبابت فقط نام و نشان آن را کسب نموده و از مسؤلیت خطیر و معرفت عمیق آن صرفا مدرک آن را دریافت نموده و با سواستفاده از روند و فرایندی که مدرک تحصیلی بر اصول اخلاقی و نهادهای رفتاری و گفتاری و سلامت فکری ارجحیت داشته جایگاه پزشکی را غصب نموده و در موقعیت پزشک درمانگاه دیّر قرار گرفته است به استحضار همگان برسانم.
متاسفانه برخی نهادها و مراکز خبری که وظیفه ذاتی و قانونی آنان اطلاع رسانی، شفاف سازی و واقع گویی می باشد بدون توجه به مسؤلیت اخلاقی و قانونی خویش مغرضانه و عامدانه اقدام به نشر اکاذیب و تحریف واقعیت نموده که البته باید پاسخگو باشند و پزشک مذبور نیز با سواستفاده از همین فضا سازی رسانه ای در مصاحبه ای، ضمن توجیه و تحریف موضوع و فخرفروشی و منت گذاری بر شهروندان دیّری آشکارا مردم دیّر را به لحاظ گویش و گفتار محلی مورد تمسخر و استهزا قرار داده است. این در حالیست که تاکنون ایشان چندین بار در موقعیت پزشکی درمانگاه با بیماران این شهر برخورد ناشایست و اهانت آمیز داشته است که مسولین شبکه بهداشت نیز بر آن اذعان دارند و بنده بر حسب وظیفه و رسالت اجتماعی خویش صرف نظر از حقوق شخصی پیگیر موضوع و مدافع حقوق همشهریانم می باشم».

تبعید یک پزشک در استان بوشهر تکذیب شد

پس از این اتفاقات، خبر دیگری در فضای مجازی و نقل به نقل منتشر شد که پزشک مضروب شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، تهدید به تبعید شده و در صورت عدم مصالحه،از محل فعلی خدمت خود تبعید می شود؛ این خبر که به خصوص در گروه های مربوط به پزشکان سراسر کشور هم بازتاب گسترده ای داشت، توسط روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، تکذیب شد.

در توضیحات دانشگاه علوم پزشكي بوشهر آمده: 

«به محض اطلاع از اینکه خانم دكتر طاهره حاجيان در مركز خدمات جامع سلامت حضرت مهدي (عج) شهر دير به شدت مورد تعرض، ضرب و شتم توسط خانم حبيبه فخرايي عضو شوراي شهر دير و خواهر ايشان قرار گرفته است، در اولين فرصت براي بررسي ابعاد مختلف اين منازعه و دفاع از حقوق خانم دكتر حاجيان به سرپرستي يكي از اعضاي هيأت علمي و عضو هيأت امنأ به همراه مدير حراست، مدير بازرسي، مدير امور حقوقي، مدير نظارت بر درمان كميته اي تشكيل و به شهر دير اعزام نمود.
علاوه براين دانشگاه علوم پزشكي بوشهر جهت حمايت و دفاع از خانم دكتر حاجيان از وكيلي با تجربه و آگاه به مسائل علوم پزشكي استفاده كرده است.
در پايان دانشگاه علوم پزشكي بوشهر در اين برهه از زمان با بردباري هرچه تمام به منظور كاهش تنش و التهاب در جامعه ضمن تكذيب مجدد خبر اعمال فشار و تهديد بر تبعيد خانم دكتر حاجيان از محل فعلي خدمت خود در فضاي مجازي، با قاطعيت و براساس يافته هاي كميته بررسي كننده فوق الذكر، در چارچوب قوانين و مقررات از حقوق پزشك محترم خانم دكتر حاجيان حمايت و دفاع خواهد كرد».

به گزارش فکرشهر، این نخستین بار نیست که یک عضو شورای شهر یا روستا در استان بوشهر، به تخلفی دست می زند که جنبه عمومی دارد، ولی به نظر می رسد برای نخستین بار است که این اقدام به قوه قضاییه ارجاع شده و آن هم از سوی یک ارگان دولتی؛ اقدامی که می تواند یک هشدار باشد و در صورت پیگیری و به نتیجه رساندن، می تواند جلوی تخلف اعضای دیگری از شوراهای شهر و روستا که بعضا خود را فراتر از قانون می دانند هم بگیرد.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر