شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۷۹۵۲
شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۹

فکرشهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از بیابان زدایی ۳۴۸ هکتار از اراضی شهرستان تنگستان در طول شش ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سهیل مهاجری صبح شنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های بیابان‌زدایی تنگستان اظهار داشت: این میزان بیابان زدایی با عملیات نهالکاری و احداث چاله‌های آبگیر انجام شده است.

وی میزان اراضی ملی و منابع طبیعی تنگستان را ۲۰۰ هزار هکتار دانست و بیان کرد: از میزان زمین‌های ملی و منابع طبیعی این شهرستان میزان ۱۴ هزار و ۶۸۵ جنگل و ۱۲۰ هزار و ۶۸۱ هکتار مرتع و میزان ۵۶ هزار و ۵۱۳ هکتار بیابان است.

مهاجری خاطرنشان کرد: در اجرای طرح بیابان زدایی این شهرستان که در نیمه نخست سال جاری انجام شده است ۱۵ هکتار هلالی و ۲۳۳ هکتار نهال کاری صورت گرفت و از این طریق بخش قابل توجهی از اراضی ملی مرتعی و بیابانی شهرستان تنگستان بیابان زدایی شدند و بذرهای بومی منطقه نیز کشت شدند.

وی با اشاره به اینکه در هر هکتار از این پروژه‌ها ۱۵۰ هلالی آبگیر احداث شده تصریح کرد: در مجموع دو هزار و ۲۵۰ هلالی آبگیر در یکی از این پروژه‌ها ایجاد شده که در هر بارندگی ظرفیت استحصالی دو تا سه مترمکعب آب را در هر هلالی دارا است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر در خصوص نهال کاری به میزان ۲۳۳ هکتار از اراضی ملی این شهرستان نیز گفت: هدف از اجرای این چنین پروژه‌ها جمع‌آوری نزولات آسمانی، جلوگیری از فرسایش خاک، تقویت سفره‌های آب زیرزمینی، فراهم شدن شرایط مناسب برای احیاء مناطق بیابانی، جلب مشارکت مردمی در زمینه حفظ و احیاء و افزایش رطوبت خاک است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با بارش رحمت الهی در نیمه دوم سال شاهد به ثمر نشستن پروژه‌های بیابان‌زدایی در شهرستان‌های استان باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر