جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۸۲۱۶
شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷

فکرشهر: امام جمعه آبدان گفت: موضوع اربعین موضوع عادی نیست و اربعین تجلی‌گاه امت و ولایت است و چه قدرتی است که می‌تواند ۲۰ میلیون نفر را یک جا جمع کند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد جمعه‌شب در نشست هماهنگی پیاده روی اربعین در آبدان اظهار داشت: امسال مراسم پیاده روی اربعین در بخش آبدان باشکوه خاصی برگزار شود.

وی با بیان اینکه اصل برنامه اربعین لبیک یا حسین بحث امت و امام است، افزود: مسیر پیاده روی باید معنوی شود و عکس تصاویر شهدا ‌جمله چادر مهم تر از خون من است لبیک یا حسین درمیان پیاده روی نصب شود.

حجت الاسلام حمیدی نژاد افزود: مراسم اربعین حسینی با رویکرد متفاوتی که دارد خیلی حائز اهمیت است و اهمیت مراسم اربعین را در بیانات رهبر معظم انقلاب مشاهده می‌کنیم.

امام جمعه آبدان در جمع مدیران هیئت‌های مذهبی بخش ادامه داد: موضوع اربعین موضوع عادی نیست و اربعین تجلی‌گاه امت و ولایت است و چه قدرتی است که ۲۰ میلیون نفر را یک جا جمع کند.

وی همچنین تصریح کرد: قضیه اربعین خواست خداوند متعال است تا مسئله ظهور فراهم شود، حتی غیر مسلمانان و اهل سنت هم می‌آیند چقدر اخلاص دیده می‌شود.

حمیدی نژاد خاطرنشان کرد: اگر افرادی محروم هستند هم‌نوا شوند در شهرها با پیاده‌روی و بحث مسیر که نجف تا کربلا است اما در شهرهای ما بحث تجمع مردم مهم است؛ با توجه به سال‌های قبل برای تجلی بیشتر اگر در شروع مراسم سخنرانی صورت گیرد تا جمعیت کامل شود بعد حرکت صورت می‌گیرد.

امام جمعه آبدان تاکید کرد: حضور هیئت های مذهبی جدی باشد و همت کنید تا مراسم با شکوه خاصی برگزار شود.

در این جلسه مقرر شد مراسم پیاده روی اربعین راس ساعت شش و ۳۰ دقیقه از حرم مطهر شهدای گمنام تا امامزاده سید بهزاد واقع در روستای احمد آباد برگزار شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر