جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: یک قلاده پلنگ ایرانی در روستای شکرک بخش ارم شهرستان دشتستان با همکاری اهالی روستا که دوستداران محیط زیست هستند، به دامان طبیعت بازگردانده شد...
کد خبر: ۴۸۳۶۹
سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷

فکرشهر: یک قلاده پلنگ ایرانی در روستای شکرک بخش ارم شهرستان دشتستان با همکاری اهالی روستا که دوستداران محیط زیست هستند، به دامان طبیعت بازگردانده شد.

به گزارش فکرشهر، این پلنگ، وارد محل نگهداری دام‌ها در روستای شکرک شده بود که با اطلاع‌رسانی به موقع اهالی روستا و با حضور ماموران یگان حفاظت محیط زیست دشتستان، شرایط لازم برای از بین بردن فضای ترس و وحشت پلنگ یاد شده قراهم شد و این گونه حفاظت شده ایرانی، به طبیعت بازگشت‌.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اعلام حبر فوق افزود: خودداری اهالی روستا از آسیب‌رسانی به پلنگ یاد شده و اطلاع‌رسانی به موقع و همکاری آنها برای بازگردان این پلنگ ایرانی به چرخه طبیعت قابل تقدیر است.

فرهاد قلی نژاد افزود:با توجه به ورود گونه‌های جانوری در اطراف روستاها و در مناطق مسکونی به دلایل مختلف، اقدام های لازم به منظور جلوگیری از آسیب به چنین گونه هایی توسط دامداران و روستائیان بسیار مفید و ضروری است.

به نوشته روابط عمومی محیط زیست استان بوشهر،  پلنگ ایرانی یکی از گونه های مهم  حیات وحش ایران است که به دلیل تخریب زیستگاه و کاهش طعمه و غذا نیازمند حفاظت است.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر