جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان بوشهر:
کد خبر: ۴۸۴۳۲
پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸

فکرشهر:  رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان بوشهر گفت:در طول سال تحصیلی جاری، کلاس های آموزش خانواده برای ۹۰ هزار ولی دانش آموز برگزار می شود.

به گزارش فکرشهراز مهر، بهرام مغدانی صبح پنجشنبه در نشست انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان اظهار داشت: انجمن اولیا و مربیان از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است و می تواند با ایجاد همگرایی بین خانواده و مدرسه در پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت نقشی اساسی ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه هفته پیوند اولیا و مربیان ۲۴ تا ۳۰ مهرماه برگزار می شود بیان داشت: برنامه های ویژه ای با حضور مسئولان محلی و اولیا دانش آموزان در مدارس سراسر استان به صورت نمادین برگزار می شود.

مغدانی ادامه داد: در طول سال تحصیلی جاری، آموزش و پرورش استان در نظر دارد تا برای۹۰ هزار ولی دانش آموز دوره های آموزش خانواده برگزار کند و روش های جدید آموزشی و تربیتی دانش آموزان را به والدین آموزش دهد.

وی تصریح کرد: در سال های اخیر انجمن اولیا و مربیان هم از نظر جایگاه ساختاری و هم از نظر رسالت و ماموریت ذاتی نسبت به سنوات گذشته ارتقای قابل توجهی یافته است و به جایگاه واقعی خود نزدیک شده است.

این مقام مسئول افزود: انجمن اولیا و مربیان نهادی مردمی است و بدون تردید هر جایی که مردم پای کار بوده اند موفقیت ها بیشتری شامل حال مدرسه شده است.

رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش‌وپرورش استان یادآور شد: «خانواده دانا-دانش آموز توانا» به‌عنوان شعار امسال هفته پیوند نام‌گذاری شده است که به نقش برجسته و تأثیرگذار خانواده در نظام تعلیم و تربیت اشاره دارد.
مغدانی اضافه کرد: مراقبت از دانش آموزان و خانواده ها در برابر آسیب های اجتماعی در دستور کار مشترک  انجمن اولیا و مربیان و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قرار گرفته است.

رئیس انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش استان گفت: در هر مدرسه ای که مسائل آموزشی و پرورشی عملکرد قابل قبولی داشته است بدون شک در کنار مدیر موفق آن مدرسه، انجمن اولیا و مربیان موفقی حضور داشته است که به خوبی نقش آفرینی کرده است.

گفتنی است، به منظور برگزاری انتخاباتی سالم، ناظرین استانی و شهرستانی بر انتخابات انجمن اولیا و مربیان و برنامه های بزرگداشت هفته پیوند در مدارس سراسراستان نظارت می کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر