شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۸۴۴۹
جمعه ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۲

فکرشهر: امام جمعه بردخون در خطبه های نماز جمعه با سفارش همگان به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: حکومت ۵ ساله امام علی و سیره و شیوه حکومت داری آن حضرت الگوی عملی برای مسئولان است.

وی افزود: توجه به قانون در عزل و نصب مدیران، تقسیم بیت المال، قاطعیت و عدالت در اجرای قانون در حکومت امام علی پیاده می شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سیدحسین رکنی حسینی، تبعیض در اجرای قانون را بدترین آفت دانست و گفت: در عزل و نصب مدیران باید شایسته سالاری نهادینه شود و به خواسته های حزبی و جناحی توجه نکنیم زیرا مسئولیت امانتی در دست افراد است.

امام جمعه بردخون اضافه کرد: متاسفانه پس از تصویب قانون عدم حضور بازنشستگان در مسئولیت ها برخی به هر دری می زنند تا چند صباحی بیشتر در آن پست بمانند که این خیانت است و باید جای خود را به جوانان بدهند.

خطیب جمعه بردخون خواستار توجه به صلاحیت و توانایی افراد در انتصابات شد و بیان کرد: مدیران الگوی مردم هستند و بزرگ ترین خطر برای یک جامعه گرایش مسئولان به اشرافیگری و تجمل است.

وی از اظهار نظر برخی مسئولان انتقاد کرد و گفت: اگر نمی توانید درد مردم را دوا کنید بر زخم آنان نمک نپاشید.

رکنی حسینی با اشاره به جلسه سران قوا با رهبر معظم انقلاب اسلامی ابراز داشت: در چند ماه اخیر با نوسان ارز و کاهش ارزش پول ملی و تورم و گرانی مواجه هستیم که موجب فشار مضاعف بر روح و روان مردم شده و آرامش آنها را سلب نموده است.

امام جمعه بردخون بیان داشت: مردم منتظرند وضعیت اقتصادی به آرامش برسد زیرا چند سال سرگرم برجام شدند و همه موضوعات را به آن گره زدند.

وی با اشاره به مصوبه جدید مجلس گفت: عواقب این مصوبه از برجام بدتر است و هر آنچه اروپا و آمریکا بگویند نباید اجرا کنیم زیرا آنان به دنبال بهانه هستند و گاو شیرده می خواهند که گوش به فرمان بماند اما ملت ایران هرگز زیر بار ذلت نخواهد رفت.

خطیب جمعه بردخون با بیان اینکه گرانی کمر جامعه را شکسته، گفت: عده ای نیازهای اولیه مردم را احتکار می‌کنند درصورتی که برخی از مردم در تأمین ضروریات خود عاجزند پس همه مشکلات زیر سر دشمن خارجی نیست و باید با عوامل اخلال در امنیت اقتصادی مردم برخورد شود.

وی با تأکید بر استفاده از توان مردم، خاطرنشان کرد: مسئولان سری به بازار بزنند و قیمت‌ها را ببینند و نظارتی بر عملکرد فروشندگان کنند زیرا وضعیت نگران کنند بازار نشانه سوء مدیریت مسئولان و ضعف آنان است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر