جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۸۴۸۴
شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۷

فکرشهر: معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: درآمد اختصاصی آموزش و پرورش استان بوشهر ۷۵ درصد افزایش یافت.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، غلامرضا طراوت ظهر شنبه در نشست با روسای ادارت داخلی حوزه معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با توجه به مشکلات مالی آموزش و پرورش فعالیت های حوزه معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کمتر به چشم آید.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: فعالیت این حوزه، پشتیبانی کردن از حوزه های آموزشی، پرورشی و تربیت بدنی است تا حوزه های مرتبط با دانش آموزان  هیچ دغدغه ای جز فعالیت آموزشی و پرورشی خود نداشته باشند.

وی با اشاره به دستاوردهای اخیر این معاونت اظهار داشت: مرکز آموزشی و رفاهی فرهنگیان شماره ۲ (استاد نبوی) در راستای خدمات دهی به فرهنگیان سراسر کشور تعمیر، تجهیز و توسعه یافت.

طراوت ادامه داد: به منظور افزایش بهره وری و در راستای تعامل بیشتر با بخش خصوصی مرکز آموزشی و رفاهی فرهنگیان شماره یک بوشهر به بخش خصوصی واگذار شد.

وی با شاره به اینکه منابع درآمدی استان ساماندهی شد یادآور شد: پیرو این تصمیم، درآمدهای اختصاصی استان از ۴۲ میلیارد ریال به ۷۲ میلیارد ریال رسید که افزایشی ۷۵ درصدی داشته است.

این مقام مسئول اضافه کرد: در سال پیش هزار و ۵۷ نفر حق التدریس جذب و در مدارس آموزش و پرورش استان بکار گیری شد و همچنین ۱۹۱ سرباز معلم نیز در مدارس تدریس می کردند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استان با رایزنی با بانک های در تعامل با این مجموعه در اخذ وام های بانکی ۴۹۰ درصد رشد داشته است بیان داشت: مجموع وام آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ بالغ بر چهار میلیارد ریال بوده است که این رقم در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ به ۱۹۵ میلیارد ریال رسید.

وی با بیان اینکه حدود دو میلیارد و ۲۶۱ میلیون ریال کمک بلا عوض استان در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ به دو میلیارد ۳۷۱ میلیون ریال رسیده است افزود: آموزش و پرورش استان در کمک های بلا عوض رشد ۵ درصدی داشته است.

طراوت خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط فرهنگیان استان آموزش و پرورش استان در سال ۹۷-۹۶، ۳۹۷ میلیارد ریال وام صندوق داشته است که این آمار نیز در سال ۹۷-۹۶ نسبت به سال تحصیلی ۹۶-۹۵ رشدی ۲۵ درصدی داشته است.

وی اضافه کرد: قبل از شروع سال تحصیلی سرانه مدارس روستایی و سرانه مدارس شبانه روزی و روستا مرکزی واریز شده است و مبالغی نیز به عنوان تنخواه جهت تعمیر و تجهیز مدارس در اختیار شهرستان ها و مناطق قرار گرفته است و همچنین پاداش پایان خدمت و مرخصی ذخیره همکاران فرهنگی مربوط به سال ۹۵ و ۹۶ نیز به صورت کامل پرداخت شده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان بوشهر در پایان ابراز امیدواری کرد نوبت دوم مدیران و خدمتگزاران و حق التدریس همکاران نیز هر چه سریع تر پرداخت شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر