شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۸۵۴۵
يکشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷

فکرشهر: بخشدار ویژه خارگ گفت: آسیب شناسی مواد مخدر باید در جزیره خارگ به صورت منطقه محور انجام شود.

به گزارش فکرشهراز مهر، محمود رضایی عصر یکشنبه در نشست هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر جزیره خارگ اظهار داشت: آگاه‌سازی خانواده‌ها یکی از عوامل مهم پیشگیری از استعمال مواد مخدر است.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های آموزشی و پرورشی در حوزه آموزش و آگاه‌سازی باید ورود ویژه داشته باشند و برنامه مدون در راستای آموزش در تمامی رده‌های سنی در جزیره ارائه دهند.

رضایی افزود: یکی از مهمترین چالش‌های پیش رو در محدوده‌های بسته و کوچک بحث مواد مخدر است که این آسیب اجتماعی یک تهدید برای جامعه است؛ خوشبختانه در جزیره خارگ با همکاری دستگاه قضایی و انتظامی اقدامات بسیار مناسبی صورت گرفته است.

بخشدار ویژه خارگ بیان کرد: علت و ریشه اصلی برخی از جرایم به‌ویژه سرقت‌های خرد استفاده از مواد مخدر و اعتیاد است و امیدواریم دستگاه‌های اجرایی در بحث تشکیل جلسات آموزشی جدی‌تر عمل کنند، همچنین اقدامات مشهودتری در حوزه پیشگیری و مشاوره‌ای صورت پذیرد و کمیت و کیفیت مراکز این حوزه باید مورد بازنگری قرار گیرد.

رضایی گفت: عدم آگاهی خانواده‌ها از آسیب‌های مختلف مواد مخدر یکی از علل اصلی افزایش اعتیاد در جامعه است و امیدوار هستیم کارگروهای آموزشی در مدارس و دانشگاه‌ها با جدیت راه‌اندازی شود و به روز بودن مشاوران یک امر ضروری و اجتناب ناپذیر است.

وی یادآور شد: آسیب شناسی مواد مخدر باید در جزیره بصورت منطقه محور انجام شود و با نیاز هر منطقه تصمیم گیری و آسیب شناسی صورت پذیرد و همچنین تمامی دستگاهها باید آگاهانه و بروز در مقوله مبارزه با مواد مخدر آسیب شناسی کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر