شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۸۵۷۳
دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۶

فکرشهر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: تلف شدن ماهی ها در ساحل این بندر ارتباطی با آلودگی ناشی از ورود فاضلاب خانگی به دریا ندارد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، محمد تولیده افزود: پس از اطلاع از تلف شدن ماهی ها در ساحل گناوه بررسی های لازم انجام شد که علت های مختلفی برای این رویداد پیش بینی می شود.

وی اضافه کرد: دورریز کردن ماهی های غیر اقتصادی که hc تور صیادان غیرمجاز ترال کننده که به دریا ریخته می شود یا صیادانی که تور ها را در دریا پهن می کنند اما به علت مشکلات نتوانند بموقع آن را جمع کنند سبب می‌شود که بخشی از ماهی‌های صیدشده، سالم نبوده و یا بدلیل ارزش نداشتن اقتصادی برای فروش در دریا رها شود.

تولیده ادامه داد: تحت هیچ شرایطی ماهی های تلف شده ارتباطی با آلودگی ناشی از فاضلاب شهری ندارد و باتوجه به اینکه گونه های دیگر آبزی نیز وجود دارد باید آنهانیز تلف می شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه اظهارداشت: با بررسی از بافت ماهی‌ها، مشخص بود که در روزهای گذشته صید با جریان آب و باد به کنار ساحل این بندر رسیده است. 

وی با انتقاد از برخی شایعه‌سازی‌ها بیان کرد: برخی تصاویر منتشر شده در ارتباط با ماهی های تلف شده نشان می دهد بزرگ نمایی شده است.

تولیده، از فضاهای مجازی و سایت های خبری خواست مطالبی که بدون نظر کارشناسان و تاییدشده نیست، انتشار ندهند که باعث تشویش اذهان عمومی شود. 

در فضای مجازی شهرستان گناوه در روز گذشته مطلبی مبنی بر تلف شدن ماهی ها در ساحل این بندر انتشار و علت آن را ورود فاضلاب خانگی شهری به دریا عنوان کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر