جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۸۶۴۱
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰

فکرشهر: رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دشتی با اشاره به ظرفیت تولید محصولات کشاورزی گفت: در شهرستان دشتی ۶ هزار و ۳۴۱ تن گندم آبی برداشت شد که یک‌هزار تن آن خودمصرفی است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، شیرعلی بهادری اظهار داشت: برداشت میانگین کنجد در هر هکتار یک‌تن است پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت یعنی آبان ماه آبان ماه 500 تن کنجد در شهرستان دشتی برداشت شود.

وی کنجد شهرستان دشتی را بسیار خوب و باکیفیت عنوان کرد و افزود: کنجد تولیدی این شهرستان ضمن تأمین بازار مصرف استان بوشهر به استان‌های فارس، اصفهان، تهران، مشهد و... عرضه می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دشتی خاطرنشان کرد: بیشترین سطح اراضی زیر کشت این محصول در شهرستان دشتی، دشت پلنگ، لاور شرقی، بخش مرکزی و بخش شنبه و طسوج است.

وی بیان کرد: در شهرستان دشتی 6 هزار و 341 تن گندم آبی برداشت شد که یک‌هزار تن خودمصرفی است.

بهادری  تاکید کرد: بیش از 4 هزار و 174 تن گندم برداشت‌شده تحویل کارخانه آرد دشتی شد و یک‌هزار و 167 تن نیز که از گندم بذری است تحویل تعاونی روستایی شد.

وی بابیان این‌که همه کشت دیم شهرستان دشتی در اثر خشکسالی و کمبود بارش‌ها از بین رفت گفت: از این میزان 19 هزار هکتار کشت گندم دیم در شهرستان دشتی براثر خشک‌سالی دیم‌زارهای منطقه مزارع گندم این شهرستان با خسارت شدید مواجه شده و قابل‌برداشت نبود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر