شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۸۶۴۲
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵

فکرشهر: رئیس پلیس شهرستان دشتی با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم یکی از برنامه‌های نیروی انتظامی دشتی است گفت: در این خصوص با مدیریت و برنامه‌ریزی مدون تاکنون اقدامات پیشگیرانه خوبی در سطح جامعه انجام شده است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، خدیجه ندرتی در جلسه نشست با دهیاران بخش مرکزی شهرستان دشتی اظهار داشت: یکی از ضرورت‌های برنامه‌ریزی داشتن اطلاعات کافی از ظرفیت‌ها و امکانات موجود است.

بخشدار مرکزی شهرستان دشتی بابیان این‌که شناسنامه فرهنگی اجتماعی بخش مرکزی تدوین می‌شود گفت: تهیه شناسنامه فرهنگی اجتماعی بخش مرکزی شهرستان دشتی فرصتی است تا امکان بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت‌های روستا و آشنایی با توانمندی و قابلیت‌های روستایی در این حوزه فراهم شود.

وی با بیان اینکه این طرح با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، دهیاران، شوراهای اسلامی و دستگاه‌های ذی‌ربط تهیه می‌شود، افزود: در تدوین این شناسنامه ویژگی‌های تاریخی، جغرافیایی و سایر مؤلفه‌های اجتماعی و فرهنگی مدنظر قرار دارد.

کاهش وقوع جرم در ماه محرم و صفر

فرمانده انتظامی شهرستان دشتی نیز گفت: ماه محرم و صفر به‌تبع از فضای روحانی شهرها سبب کاهش وقوع جرم در جامعه می‌شود.

سرهنگ جهانبخش صیادی بابیان این‌که تبلیغات هوشمند و حساب‌شده دینی، می‌تواند جوانان را در مسیر دین‌داری قرار دهد افزود: برگزاری مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) در ماه محرم با جسم و جان مردم سرشته شده به همین سبب آمار جریم و آسیب‌های اجتماعی در این ایام کاهش چشمگیری داشته است.

وی بابیان این‌که پیشگیری از وقوع جرم یکی از برنامه‌های نیروی انتظامی است،  تصریحکرد: نیروی انتظامی شهرستان دشتی در این خصوص با مدیریت و برنامه‌ریزی مدون وارد عرصه شده است و تاکنون اقدامات پیشگیرانه خوبی در سطح جامعه انجام داده است.

برگزاری جشنواره روستاهای خلاق فرهنگ و هنر

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی نیز گفت: امسال جشنواره روستاهای خلاق فرهنگ و هنر با معرفی روستای خلاق در شهرستان دشتی برگزار می‌کنیم.

حمید زارعی اظهار داشت: مهم‌ترین و اساسی‌ترین عنصر مشخص‌کننده حیات بشری فرهنگ است و درواقع فرهنگ، تغییرات اساسی در طرز تفکر و شیوه رفتار جامعه ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه امروزه برنامه‌ریزی فرهنگی در روستاها به‌عنوان بخشی از فرایند توسعه پایدار روستایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: توسعه فرهنگی باید اثرات پایدار داشته باشد بدین معنی که بعد از خاتمه طرح نباید تأثیرات آن متوقف شود و درواقع باید دوام داشته باشد که شرط آن حمایت مردمی از برنامه فرهنگی است.

وی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاه ویژه‌ای به روستاهای شهرستان داشته و در بخش مرکزی ایجاد خانه فرهنگ و هنر روستای چاوشی، بوم گردی فقیه حسنان، احداث موسسه قرآنی چارک، حمایت از کانون‌های فرهنگی مساجد و تجهیز آن‌ها، کسب عنوان دهکده کتاب ایران توسط روستای درازی و برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری قدم‌هایی بوده است که در راستای فعالیت‌های فرهنگی در روستاهای بخش مرکزی دشتی برداشته‌ایم.

زارعی بیان کرد: برای روستاهای دشتی در حال طراحی شناسنامه فرهنگی هستیم و جشنواره روستاهای خلاق فرهنگ و هنر را با معرفی روستای خلاق در دشتی امسال برگزار می‌کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر