جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: همان‌طور که انتظار می‌رفت در روز گذشته و طی ساعات بعدازظهر و شب در برخی نواحی استان با رشد ابر‌های همرفتی، رگبار باران به همراه رعد و برق، وزش تندباد لحظه ای، گرد و خاک و به صورت پراکنده ریزش تگرگ گزارش شد...
کد خبر: ۴۸۷۴۶
جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: همان‌طور که انتظار می‌رفت در روز گذشته و طی ساعات بعدازظهر و شب در برخی نواحی استان با رشد ابر‌های همرفتی، رگبار باران به همراه رعد و برق، وزش تندباد لحظه ای، گرد و خاک و به صورت پراکنده ریزش تگرگ گزارش شد.

به گزارش فکرشهر، محمدرضا انصاری افزود: بیشترین مقدار بارندگی در ایستگاه هواشناسی برازجان با ۱۶.۸ میلیمتر ثبت شد.

وی ادامه داد: بیشترین سرعت باد ثبت شده در ایستگاه برازجان ۵۶ و در بوشهر ۴۰ کیلومتر در ساعت بوده است.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: ارتفاعات دشتی و تنگستان رعدوبرق و بارش باران داشته‌اند، در گناوه و دیلم، باد، رعد و برق و گردوخاک و در بوشهر و برخی روستا‌های باد، رعدوبرق، گرد و خاک و مقداری هم بارش باران پدیده‌های غالب بوده‌اند.

انصاری به صداوسیما گفت: در جنوب استان پدیده خاصی نداشتیم و ساکنان این مناطق فقط افزایش لحظه‌ای ابر داشته‌اند.

او با بیان اینکه شرایط برای تشکیل توده‌های همرفتی (محلی) و وقوع ناپایداری‌های موقت جوی در برخی نقاط استان تا فردا ادامه دارد، افزود: فعالیت این توده‌ها بر روی دریا به صورت افزایش پوشش ابر، رگبار باران به همراه رعد و برق و وزش تندباد لحظه‌ای است.

انصاری تصریح کرد: بر این اساس، آسمان استان تا فردا صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، در برخی نقاط استان بیشتر در ساعات بعدازظهر و شب گاهی همراه با رشد ابر و وقوع ناپایداری موقت جوی و طی صبحگاه در برخی نقاط وقوع پدیده مه خواهد بود. 

به گفته وی، جهت وزش باد هم بیشتر شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در هنگام وقوع ناپایداری جوی، بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی ارتفاع موج دریا را نیز ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و در هنگام ناپایداری جوی به طور لحظه‌ای بیش از ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر