سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۸۷۹۴
يکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۴

فکرشهر: «اگر در زمان قتل‌های زنجیره‌ای در ایران، رسانه‌های آزاد می‌داشتیم آن فجایع یا اتفاق نمی‌افتاد یا به آن شدت رخ نمی‌داد.»

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، علی مطهری در یادداشتی با عنوان «معجزه رسانه‌های آزاد» در روزنامه اعتماد نوشت: «ماجرای قتل فجیع و دردناک جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد عربستانی بیش از هر چیز قدرت رسانه‌های آزاد را به نمایش گذاشت.

از زمانی که خبر بیرون نیامدن او از کنسولگری عربستان در استانبول در رسانه‌های ترکیه و سپس جهان منتشر شد، دیگر هیچ مقام سیاسی نمی‌توانست آن را پنهان کند یا پیگیری نکند، چون تبدیل به یک مطالبه جهانی شده بود.

در مثال مناقشه نیست اما اگر در زمان قتل‌های زنجیره‌ای در ایران، ما رسانه‌های آزاد می‌داشتیم آن فجایع یا اتفاق نمی‌افتاد یا به آن شدت رخ نمی‌داد. خوشبختانه آن رویه غلط و خودسرانه در کشور ما اصلاح شد اما ریشه این گونه جنایت‌ها چیست؟

چگونه انسان‌هایی و به تعبیر بهتر حیواناتی آدم‌نما حاضر به انجام چنین اقداماتی می‌شوند؟ ریشه قضیه آن است که وقتی چیزی را برای افرادی مقدس جلوه می‌دهند که برای حفظ آن از هر وسیله‌ای می‌توان استفاده کرد، چنین فجایعی که موجب سرافکندگی و شرمندگی بشریت است رخ می‌دهد، خواه آن چیز سلطنت باشد و خواه نظام حکومتی دیگری.

جالب است که عربستان با عنوان خادم‌الحرمین که باید مظهر سیره رسول خدا(ص) باشد، دست به این جنایت زده و اسباب سرشکستگی و بی‌آبرویی جامعه مسلمانان نزد جامعه جهانی را فراهم کرده است. اما حادثه اخیر از الطاف خفیه الهی برای ایران در شرایط سخت کنونی است. این حادثه نشان داد که داعش و جنایت‌هایش خاستگاهی جز حکومت عربستان سعودی ندارد و آمریکا و اسرائیل بیش از این نمی‌توانند نمایش مبارزه با تروریسم بازی کنند.

همچنین قتل مظلومانه خاشقجی ثابت کرد که حکومت سعودی در کشتار زنان و کودکان یمنی دچار عذاب وجدان نمی‌شود و جامعه جهانی باید هر چه زودتر به جنایت‌های او خاتمه دهد.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر