جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی« فکرشهر»
فکرشهر: یکی از مهمترین مسیرهای مواصلاتی بخش شبانکاره که نقطه اتصال مرکز این بخش به قطب کشاورزی منطقه و همچنین مسیر اتصال شهرهای استان به یکی از مهمترین و زیباترین جاذبه ها و منطقه نمونه گردشگری استان یعنی سد شهید رئیسعلی دلواری میباشد محور روستایی شبانکاره- گلدشت است که یکی از قدیمی ترین و خطرناک ترین مسیرهای روستایی و کوهستانی بخش شبانکاره شهرستان دشتستان به حساب می آید.
کد خبر: ۴۸۹۵۹
پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۳

فکرشهر -  محسن جهان بین: یکی از مهمترین مسیرهای مواصلاتی بخش شبانکاره که نقطه اتصال مرکز این بخش به قطب کشاورزی منطقه و همچنین مسیر اتصال شهرهای استان به یکی از مهمترین و زیباترین جاذبه ها و منطقه نمونه گردشگری استان یعنی سد شهید رئیسعلی دلواری می باشد. محور روستایی شبانکاره -  گلدشت است که یکی از قدیمی ترین و خطرناک ترین مسیرهای روستایی و کوهستانی بخش شبانکاره شهرستان دشتستان به حساب می آید.

پس از آنکه این مسیر سالیان سال جان بسیاری از همشهریان و هموطنانمان را به ویژه در روزگارانی که بنای سد شهید رئیسعلی دلواری در حال احداث بود را قربانی خود کرد، مدیران ارشد استانی را برآن داشت که مسیر مذکور را جهت تسهیل در عبور و مرور و همچنین صرفه جویی در وقت و هزینه، بازگشایی نمایند.


پس از کش و قوس های فراوان بالاخره پروژه کار خود را شروع کرد و عملیات بازگشایی مسیر در ابتدای امر با سرعت به کار خود ادامه داد. همزمان با اجرای پروژه فرزاد رستمی مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر طی خبری در مورخه ۲ دی ماه ۹۵ عنوان کرد: ۱۴پروژه احداث و بهسازی راه روستایی در بوشهر درحال انجام است، که عملیات محور شبانکاره - گلدشت به طول هفت کیلومتر ۹۵ درصد پیشرفت کرده و دهه فجر به بهره‌ برداری می‌رسد (خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر).
اکنون که بیش از دوسال از آغاز آن گذشته پروژه به کلی مسکوت مانده و کلیه تجهیزات کارگاهی از آن مکان رخت برکنده اند و این مسیر که با هزینه ای هنگفت کار خود را آغاز کرد اکنون سایه بی تدبیری بر سرآن سنگینی می کند.
امید است که با چاره اندیشی، هرچه زورتر شاهد بازگشایی و افتتاح این مسیر مهم باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر