شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کارشناس هواشناسی خبر داد:
فکرشهر: کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: سامانه بارشی وارد استان بوشهر می‌شود و شاهد آغاز بارش از اواخر وقت روز یکشنبه خواهیم بود...
کد خبر: ۴۹۲۲۴
جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۱

فکرشهر: کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: سامانه بارشی وارد استان بوشهر می‌شود و شاهد آغاز بارش از اواخر وقت روز یکشنبه خواهیم بود.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که امروز وضعیت جوی نسبتا آرامی در سطح استان برقرار است و در سواحل استان نیز وضعیت دریایی نسبتا ملایمی برقرار است.

وی اضافه کرد: با توجه به وزش باد در جنوب خلیج فارس در مناطق تنگه هرمز و جزایر غربی هرمزگان، امارات تا سواحل قطر، دریا در این نواحی همچنان مواج و متلاطم است و در برخی ساعات روز افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر افزود: از فردا با نزدیک شدن سامانه بارشی جدید به غرب و جنوب غرب کشور بر مقدار ابرها در این نواحی و در نیمه شمالی خلیج فارس و سواحل شمالی استان افزوده می شود.

وی به مهر گفت: انتظار می رود از اواخر وقت یکشنبه فعالیت این سامانه به صورت بارش پراکنده در غرب کشور همچنین بخش‌هایی از غرب و شمال خلیج فارس آغاز و طی روزهای دوشنبه و سه شنبه ضمن تقویت بارش‌ها در نیمه غربی کشور، نیمه شمالی خلیج فارس و با شدت کمتر سواحل شمالی و مرکزی استان نیز تحت تأثیر این سامانه بارشی قرار گیرد.

مساعدی افزود: برای ساعات آینده آسمان استان کمی تا نیمه ابری در برخی ساعات همراه با وزش باد و در برخی نقاط گاهی افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: جهت وزش باد غالبا شمال شرقی تا جنوب شرقی گاهی شمال غربی با سرعت هشت تا ۳۲ کیلومتر در ساعت گاهی تا ۳۸ کلیومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت سه و یک دقیقه بامداد، جزر اول ساعت ۱۰ و ۵۳ دقیقه، مد دوم ساعت ۱۸ و چهار دقیقه و جزر دوم دریا ساعت ۲۲ و ۳۶ دقیقه خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر