شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۹۹۸۱
دوشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۴

فکرشهر: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم گفت: 570 هکتار از زمین های این شهرستان باهدف جلوگیری از فرسایش خاک، تقویت سفره های زیرزمینی، کنترل سیلاب و اصلاح مراتع درسال جاری بیابان زدایی شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، غلامحسین آقاجری افزود: 119 هکتار از این طرح در قالب مدیریت روان آب در پلاک سیاهمکان بصورت مشترک و با اعتبار 580 میلیون ریال و 451 هکتار در پلاک بیدو با اعتبار 2 میلیارد و 76 میلیون ریال اجرا که 100 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی اظهارداشت: در این طرح در مجموع 61 هزار و 500 هلالی ایجاد که در هر بارندگی ظرفیت استحصال حدود سه مترمکعب آب وجود دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم گفت: جمع آوری نزولات آسمانی، فراهم شدن شرایط مناسب برای احیای عرصه های منابع طبیعی تجدید شونده و افزایش رطوبت خاک از دیگر اهداف طرح بیابان زدایی است.

آقاجری گفت: پارسال نیز طرح 45 هکتاری هلالی آبگیر باهدف ذخیره نزولات آسمانی و تقویت سفره های زیرزمینی توام با بذرکاری از گونه های ' کنار ' و ' لگجی' در مراتع چهار راه بی حکیمه اجرا شد.

وی ادامه داد: طرح 500 هکتاری چاله های فلسی شکل باهدف مهار روان آبها و ذخیره باران با اعتبار 28 میلیارد ریال در مراتع 'دهک' این شهرستان امسال اجرایی می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم با بیان اینکه حفظ و صیانت از زمین های ملی و منابع طبیعی از ویژگی های شاخص این اداره است، افزود: در اجرای گشت های حفاظتی بخش یگان حفاظت این اداره 9 هزار و 129 مترمربع از زمین های ملی از دست متصرفان در 6 ماه نخست امسال خارج و با همکاری دستگاه های قضایی حکم به بازگشت به بیت المال صادرشد.

وی اظهارداشت: عملیات اجرایی طرح بندخاکی دره امیری ( آبداری) این شهرستان با اعتبار اولیه 88 میلیارد ریال بزودی اجرا می شود.

آقاجری گفت: این طرح با 22 متر ارتفاع و سرریز 120 متر از بزرگترین سدهای خاکی استان بوشهر است که با ظرفیت ذخیره 6 میلیون متر مکعب آب، توانایی آبیاری بیش از هشت هزار هکتار از اراضی دیمی شهرستان را دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دیلم اظهارداشت: بیش از سه میلیارد ریال اعتبار برای اجرا و مطالعات پروژه های آبخوان داری و آبخیزداری در کمیته برنامه ریزی شهرستان اختصاص یافته است.

شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر دارای 29 هزار هکتار زمین های بیابانی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر