شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۰۲۵۴
سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۴

فکرشهر:  فرماندار شهرستان گناوه گفت: رفع مشکلات معلولان شهرستان گناوه در دستور کار است.

به گزارش فکرشهر از مهر، سید علی پاکنژاد صبح سه‌شنبه در بازدید ازمدارس استثنایی و مراکز آموزشی و توانبخشی توانخواهان گناوه اظهار داشت: معلولیت محدودیت نیست و شما دانش آموزان قادر به انجام کارهای بزرگ و شگفت انگیز هستید.

وی افزود: بازدید از نمایشگاه و دست سازه های شما  توانخواهان بیانگر این است که شما دانش آموزان توانخواه، توانایی های بالایی در زمینه های مختلف  دارید.

پاک نژاد گفت: توانخواهان می‌توانند صنایع دستی تولیدات خود را در نمایشگاه های صنایع دستی شهر و در غرفه اختصاصی قرار دهند.

فرماندار و مدیر آموزش و پرورش روز گذشته نیز از مرکز آموزشی، توانبخشی معلولین ذهنی زیر ۱۵ سال کوشا بازدید کرده و به آنها جوایزی اهدا کردند.

حضور فرماندار گناوه و مسئولان گناوه در مرکز آموزشی توانبخشی زیر ۱۵ سال کوشا و صرف صبحانه سالم با بچه های مرکز به مناسبت روز معلولان انجام شد.

سعیده نیک سیرت مسئول مرکز آموزش توانبخشی کوشا گناوه اظهار داشت: مرکز آموزش توانبخشی کوشا برای معلولین ذهنی زیر ۱۴ سال آی کیو زیر ۵۰ الی ۶۰ است که در آذر سال ۱۳۸۷ تاسیس شده است و معمولا بچه ها تربیت پذیر هستند و غالبا فرزندان ۲ الی ۱۴ سال را در این مرکز پذیرش میکنیم.

وی افزود: اکثر هزینه مراکزی همچون مرکز کوشا از طریق اعتباراتی که سازمان بهزیستی در اختیار آنها می دهد تامین می شود و این اعتبار به درجه مرکز و تعداد نفراتی را که در آنها آموزش داده می شود بستگی دارد.

نیک سیرت گفت: باتوجه به اینکه هرساله سهمی از اعتبارات مراکز توانبخشی به منظور فعالیت و خدمات دهی بیشتر به فرزندان معلول بعنوان سهم خانوار مشخص وتوسط خانواده ها تامین می‌شود، اما متاسفانه به دلیل باورهای ناصحیح خانواده در این شهرستان نسبت به عملکرد مراکز توانبخشی در این زمینه بخوبی مشارکت نمی‌کنند.
وی اضافه کرد: در جنوب کشور خانواده ها به دلیل بی اعتمادی به نتیجه بخش بودن آموزش های مراکز توانبخشی در پیشرفت فرزندان معلولشان و مشکلات مالی از این مهم استقبال چندانی ندارند و بر دریافت این سهم تاثیر منفی می گذارند و ما مجبور می شویم درصد کمی از سهم خانوار را بگیریم.

وی بیان کرد: مدت زمان مشخصی در مورد حضور معلولین در مراکز توانبخشی وجود ندارد و اصولا فرزندانی که وارد مدارس استثنایی می شوند در هر پایی تحصیلی ۲ سال بیشتر توقف نمیکنند اما در مرکز ما تا پایان ۱۵ سالگی میتوانند حضور داشته باشند و آموزش ببینند و با توجه به اعتباراتی که از سازمان دریافت می‌کنیم بجز تعطیلات رسمی از قبیل اعیاد و تعطیلات آموزش و پرورشی  در سال تحصیلی ما حتی در تابستان به فرزندان معلول آموزش می دهیم.

نیک سیرت گفت: مرکز ما از سه کلاس دو تا شش سال، شش تا ۹ سال و ۹ تا ۱۵ سال تشکیل شده است و نحوه آموزش در هر سه کلاس برحسب آی کیو و آموزش‌های متفاوت تقسیم بندی می‌شوند.

وی تصریح کرد: فرزندان دو الی شش سال که در مرکز هستند وقتی به سن ۶ سالگی برسند در آزمون سنجش همراه با دیگر فرزندان سالم شرکت  میکنند و نظر نهایی در مورد آنها گرفته خواهد شد ولی از سن ۹ سال به بالا به دلایلی مختلف از قبیل بی علاقگی خانواده و یا خروج از مدارس استثنایی به مرکز ما می آیند و در این مرکز آموزش می بینند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر