شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
کد خبر: ۵۰۳۱۸
چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۶

فکرشهر:  کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از تشدید ناپایداری جوی در استان بوشهر خبر داد و گفت: احتمال آبگرفتگی معابر وجود دارد.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به تقویت و تشدید ناپایداری‌ها به صورت رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد طی عصر پنج شنبه تا ظهر جمعه در غالب نقاط استان نسبت به آبگرفتـگی معابر عمومی هشدار داده می شود.  

وی اضافه کرد: همزمان با تشدید ناپایداری‌ها و در پی آن وزش باد شدید و گـاهی تندبادهای لحظه ای در سطح استان و بر روی خلیج فارس بویژه مناطق شمالی و مرکزی آن ،نسبت به افزایش قابل ملاحظه ارتفاع موج و تلاطم دریا در سواحل استان هشـدار داده می شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: پیش بینی می شود سرعت وزش باد در برخی ساعات به بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از ۲ متر افزایش یابد.

مساعدی افزود: توصیه می شود طی این مدت در حد امکان از ترددهای دریایی غیرضروری بویژه تردد شناورهای سبک و تفریحی جلوگیری شود.

وی ادامه داد: جهت وزش باد غالبا شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۲۸ کیلومتر در ساعت و فردا غالبا جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر تاکید کرد: در این مدت ارتفاع موج دریا بین ۳۰ تا ۶۰ گاهی تا ۹۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول ساعت یک و ۲۸ دقیقه، مد اول دریا ساعت هفت و ۹ دقیقه، جزر ساعت ۱۲ و ۱۵ دقیقه و مد دوم ساعت ۱۹ و هفت دقیقه خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر