شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی« فکرشهر»/رییس اداره بهزیستی دشتستان:
فکرشهر - اسماء بوستانی: رییس اداره بهزیستی شهرستان دشتستان در آیین پیشگیری از HIV که ۱۵ آذر ماه در شهدای گمنام شهر برازجان برگزار شده بود گفت: افراد مبتلا به بیماری HIV بعد از شناسایی، آزمایشات، دارو و دوره ی درمانی آن ها کاملا به صورت رایگان است؛ زیرا ادامه حیاط فرد مبتلا شده نباید با استرس، نگرانی و دغدغه تامین دارو و درمانش همراه باشد.
کد خبر: ۵۰۳۶۸
جمعه ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۴

فکرشهر - اسماء بوستانی: رییس اداره بهزیستی شهرستان دشتستان در آیین پیشگیری از ایدز که ۱۵ آذر ماه در شهدای گمنام شهر برازجان برگزار شده بود گفت: افراد مبتلا به بیماری HIV  بعد از شناسایی، آزمایشات،  دارو و دوره ی  درمانی آن ها کاملا به صورت رایگان است؛ زیرا ادامه  حیاط فرد مبتلا شده نباید با استرس، نگرانی و دغدغه تامین دارو و درمانش همراه باشد.

به گزارش فکرشهر، حمید انصاری با اعلام اینکه امروزه در جهان قریب بر ۳۷ میلیون نفر به این بیماری مبتلا هستند، اظهار داشت: در کشور ما  نیز بر اساس تخمین ۶۰ هزار نفر مبتلا به این بیماری هستند که ۳۰ هزار نفر از مبتلایان شناسایی و ۱۵ هزار نفر نیز تحت درمان قرار گرفته اند.

وی روش انتقال این بیماری را سرنگ های آلوده و روابط جنسی دانست و ادامه داد: با توجه به خدمات از سوی اداره بهزیستی شهرستان دشتستان، توسط مرکز کاهش آسیب گذری که با مجوز اداره بهزیستی در شهرستان مشغول به فعالیت است و کلیه وسایل بهداشتی خصوصا سرنگ را در اختیار معتادان تزریقی قرار می دهد، شاهد کاهش انتقال این بیماری از طریق سرنگ های آلوده هستیم.

انصاری با بیان اینکه برای پیشگیری از ابتلا به بیماری در رفتارهای پر خطر جنسی سه اصل مهم را مد نظر قرار داده ایم افزود: در این راستا ۹۰ درصد افراد را شناسایی، ۹۰ درصد را تحت درمان قرار دهیم و نود درصد را درمان پایدار ایجاد کنیم.

رییس اداره بهزیستی شهرستان دشتستان ادامه داد:  در هفته مبارزه با HIV  از ۸ تا ۱۴ آذر ماه، اورژانس اجتماعی ۱۲۳ در نقاط مختلف سطح شهر، خصوصا مناطق آسیب خیز استقرار یافته و از افراد به صورت داوطلبانه و رایگان تست HIV  می گیرند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر