سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۰۶۷۷
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۹

فکرشهر: رئیس شورای بخش اسلامی بخش شنبه و طسوج گفت: انتظار داریم در جهت ایجاد فضای کسب و کار برای جوانان هر چه زودتر مجتمع گلخانه چاهگاه به متقاضیان بومی واگذار شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، الیاس زحمتکش در حاشیه نشست با مسئولین شهرستان دشتی اظهار داشت: این مجتمع به مساحت ۱۴ هکتار است که از سال ۸۴ تاکنون بلاتکلیف رها شده و هزینه های فراوانی صرف اجرای آب، برق، آسفالت و فنس کشی آن شده است.

وی افزود: کشت گلخانه علاوه بر اشتغال جوانان به صورت مستقیم و غیر مستقیم شاهد افزایش بهره وری و برداشت در سطح کشت و صرفه جویی در مصرف آب است.

زحمتکش همچنین از طولانی بودن فرایند پاسخگویی ادارات به استعلامات واگذاری اراضی و طرحهای اشتغالزایی انتقاد کرد و گفت:  طبق قانون پاسخ استعلامات نباید بیشتر از دو هفته طول بکشد که این موضوع باعث کندی اجرای طرحها و دلسردی متقاضیان می شود.

وی ضمن تقدیر از بانکهای عامل برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی ادامه داد: انتظار داریم بانکها اسناد ملکی روستایی به عنوان وثایق تسهیلات بپذیرند تا اعتبارات استغال زا جذب شود.

زحمتکش بیان کرد: قنوات کشتو، چاهگاه و بشک نیازمند مرمت و لایروبی و احداث استخر هستند و از آنجا که شغل اکثر مردم این روستاها کشاورزی است آب مورد نیاز اراضی از قنوات تامین می شود.

وی اضافه کرد: به منظور جلوگیری از هدر رفت و صرفه جویی در مصرف آب و افزایش سطح زیر کشت و اجرای آبیاری تحت فشار در باغات و ارضی تحت شرب و اشتغال بیشتر ضرورت احداث استخر دو چندان شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر