سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۰۶۹۰
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۷

فکرشهر: مجلس دو هفته پیش مصوبه بانکی مهمی برای وام گیرندگان بانکی داشت که در فضای خبری بازتابی نداشت، طبق این مصوبه، قرار است سود مرکب از نظام بانکی حذف شود.

به گزارش فکرشهر، به گفته حسین زاده بحرینی نماینده مشهد هم اکنون، بانک‌ها بابت تاخیر در پرداخت اقساط جریمه می‌گیرند و حتی جریمه‌های پرداخت نشده نیز مشمول جریمه می‌شود و بعضا وام گیرنده، تا چند برابر اصل وام، مشمول پرداخت می‌شود که با این مصوبه جدید پرونده های قبلی معوقات وام تعیین تکلیف خواهد شد.

وی گفت: در جلسات کمیسیون اقتصادی برای بررسی این طرح، همه مدیران بانک‌ها به اتفاق اعلام کردند که با این طرح موافق‌اند. با اجرای این مصوبه، باید انتظار داشت که تعهدات وام گیرندگان به بانک، در مجموع کاهش قابل ملاحظه‌ای یابد.

پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در گفتگو با ایرنا با بیان اینکه این مصوبه در حال بررسی در شورای نگهبان است، توضیح داد: پیش از این براساس سود مرکب اگر کسی هزار واحد وام می‌گرفت، بعد از پنج سال باید چهار هزار واحد را به بانک برمی‌گرداند، اما براساس قانون حذف سود مرکب از عملیات بانکی، این مهم این گونه اصلاح شد که قرارداد اول برای بانک مبنا می‌شود و در سال پنجم یا دهم بازپرداخت وام، بخشی از قرارداد اول به حساب آمده و جریمه های دیرکرد حذف و عدد سود سالانه بانک هم اصلاح می‌شود و با این روال در مجموع چهار برابر تعهد وام گیرنده به بانک به یک دوم آن کاهش می‌یابد.

منبع: روزنامه خراسان

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر