جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۰۷۷۱
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۰

فکرشهر: طی مراسمی با حضور مسئولان، خانه هلال بردخون افتتاح شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، بخشدار بردخون اظهار داشت: خانه‌های هلال برای جمعیت هلال احمر بسیار مهم و از جایگاه ویژه ای برخوردار است زیرا  تمام برنامه های آموزشی، داوطلبی و جوانان که در راستای ماموریت جمعیت هلال احمر صورت می گیرد  می توان در خانه های هلال  اجرا کرد.

علی اخلاقی افزود: گسترش صلح و نوع دوستی، اهداف جمعیت هلال احمر از طریق برنامه های فرهنگی، آموزشی و ارتقای آگاهی های عمومی پیرامون اصول و معیارهای انسان دوستانه، تامین سلامت و ایمنی افراد جامعه از جمله اهداف تاسیس خانه های هلال است.

وی یکی از اهداف خانه های هلال را ترویج فرهنگ کمک به همنوع دانست و گفت: مشارکت همه جانبه و کمک به تسکین آلام بشری از وظایف جمعیت هلال احمر و خانه های هلال است.

اخلاقی اضافه کرد: جذب و سازماندهی اعضا و داوطلبان، ارائه آموزش های امدادی، کارگاهی و توانمند سازی و شناسائی علاقمندان، دعوت و جذب خیرین داوطلب در روستاها و محلات از مهم ترین فعالیت های خانه هلال خواهد بود.

بخشدار بردخون با بیان اینکه خانه‌های هلال به شکل مردمی و با محوریت داوطلبانه اداره می‌شوند، ادامه داد: اعضای خانه‌های هلال از میان مردم و افراد آموزش دیده انتخاب می شوند و خانه هلال برای تقویت آموزش در بین همه افراد راه اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد: همزمان با شهر بردخون، خانه هلال با همکاری شورای اسلامی و دهیاری روستای وحدت آباد فعالیت خود را در این روستا آغاز نمود.

این مقام مسئول گفت: با توجه به وقت طلایی در حوادث و کمبود نیروهای امدادی، مردم نقش مهمی در کاهش خسارات و تلفات جانی دارند که ایجاد خانه های هلال نقش مهمی در این زمینه بر عهده دارند.

وی خاطرنشان کرد: همه روستاهای بخش بردخون در صورت داشتن آمادگی و زیرساخت های لازم می توانند دارای خانه هلال شوند.

بخشدار بردخون از شهرداری و شورای اسلامی شهر بردخون به دلیل حمایت و در اختیار گذاشتن فضا برای فعالیت خانه هلال تقدیر نمود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر