جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ گفت و گو با اعضای هیات کنگ فو استان و شهرستان دشتستان
فکرشهر- رضا عباسی: فدراسیون کنگ فو از سال 84 تاسیس و با مدیریت آقای حیدری به عنوان رئیس موفقیت های خوبی را کسب کرده است تا جایی که در سال گذشته در مسابقات بین المللی با حضور 40 تیم داخلی و خارجی در خراسان رضوی مسابقات برگزار شده است با توجه به میزبانی اخیر استان بوشهر و شهرستان دشتستان به سراغ جمعی از مسئولین این رشته رفته و در خصوص چگونگی این مسابقات و میزبانی با آن ها به گفت وگو نشستیم...
کد خبر: ۵۲۱۷۵
پنجشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳

فکرشهر- رضا عباسی: فدراسیون کنگ فو از سال 84 تاسیس و با مدیریت آقای حیدری به عنوان رئیس موفقیت های خوبی را کسب کرده است تا جایی که در سال گذشته در مسابقات بین المللی با حضور 40 تیم داخلی و خارجی در خراسان رضوی مسابقات برگزار شده است با توجه به میزبانی اخیر استان بوشهر و شهرستان دشتستان به سراغ جمعی از مسئولین این رشته رفته و در خصوص چگونگی این مسابقات و میزبانی با آن ها به گفت وگو نشستیم.

فکرشهر: خیلی خوشحال هستیم که در خدمت شما دوستانیم اگر امکان داره لطفا خودتان را معرفی کنید ؟

بنافی: حمید رضا بنافی هستم دبیر هیات کنگ فو استان بوشهر و رئیس و مسئول کنگ فو توا استان. دوست خوبم آقای آله یاری هم به عنوان روابط عمومی هیات استان و نیز انجمن توا در استان هستند.همچنین آقای بناری عزیز که دبیر هیات کنگ فو شهرستان هستند. 

فکرشهر: چند سال هست که این رشته را دنبال میکنید و چه اساتیدی داشتید؟

بنافی: 30 سال هست که فعالیت کنگ فو را دارم که افتخار بودن در کنار اساتید چون اقدسی و عباسیان پور فعالیت داشته ام.

فکرشهر: متولد کجا هستید؟

بنافی: متولد و ساکن آب پخش هستم.

فکرشهر: از چه سالی در هیات کنگ فو مسئولیت پذیرفتید و چه افتخاراتی را کسب کردید؟

بنافی: از سال 90 در هیات استان مشغول بودیم و در همین اواخر نیز در مجمع رسمی هیات کنگ فو به عنوان دبیر هیات استان انتخاب شدم.سه سال متوالی در کشور مربی برتر شده و استان برتر کشور نیز انتخاب شدیم.

فکرشهر: شما از فعال ترین روابط عمومی های کنگ فو در سطح کشور شناخته شده اید از ورود خودتان به این رشته بگویید؟

اله یاری: 15 سال هست که افتخار حضور در این رشته را دارم و از روز اول تا کنون شاگرد استاد بنافی بوده ام.و از سال 91 به عنوان روابط عمومی انجمن توا استان فعالیت دارم.

فکرشهر: چند استان کشور در کنگ فو فعال هستند و در این رشته چند سبک وجود دارد؟

بنافی: تمامی استان های کشور در کنگ فو فعالیت دارند و 22 سبک زیر نظر فدراسیون در حال فعالیت هستند که بعضی سبک ها اهمیت بیشتری دارند مثل توا.

فکرشهر: اگر بخواهیم 4 استان برتر کشور را در کنگ فو نام ببریم استان بوشهر چه جایگاهی دارد؟

 بنافی: قطعا اولین هستیم.

 اله یاری: به گواه خود فدراسیون ما استان اول کشور خصوصا در سبک توا هستیم.

فکرشهر: رشته کنگ فو مسابقات آسیایی و جهانی دارد؟

بنافی: مسابقات آسیایی خاص این رشته ورزشی هست و چند سال هست که مسابقات جهانی را هم داریم که اولین دوره آن را فدراسیون ما در شیراز برگزار کرد.

فکرشهر: آیا امکان حضور این رشته در المپیک آسیایی و جهانی در آینده وجود دارد؟

بنافی: با حمایت مسئولان عالی رتبه نظام قطعا به این مهم دست پیدا میکنیم چرا که این رشته کاملا ایرانی و مطابق با فرهنگ ماست و باید فرهنگ ایرانی را وارد المپیک کنیم و ورزشکاران ما افتخارات زیادی را در این خصوص میتوانند کسب کنند.

فکرشهر:جناب بنافی کنگ فو استان از سال 90 تا کنون چه افتخاراتی را کسب نموده است ؟

بنافی: با توجه به آیتم های فرهنگی ،ورزشی و ... در بخش کنک فو توا در کشور در جایگاه نخست قرار داریم و 3 سال هست که به این مهم نائل شدیم. 

آقای عنایتی را به عنوان کاپیتان و مربی تیم ملی داشته ،همچنین 12 ورزشکار را اخیرا در اردوهای تیم ملی داشته ایم.همیشه در بخش قهرمانی در کشور بر روی سکو بوده ایم و در بخش نونهال و نوجوان عناوین قهرمانی زیادی را کسب کرده ایم.

فکرشهر: ورزشکاران ما در قالب حضور در تیم ملی مقام آسایی هم کسب نموده اند؟

بنافی: بله برای مثال آقای عنایتی که اصالتا دشتستانی و اهل روستای خیار زار هست،ایشان هم کاپیتان و هم مربی تیم ملی است که افتخارات آسیایی را نیز دارد .جالب هست بدانید که ایشان تنها ورزشکار بدون باخت در این رشته ورزشی در سطح کشور است.

فکرشهر: با توجه به میزبانی مسابقات کشوری در شهرستان دشتستان جایگاه این شهرستان در استان چگونه است؟

بناری: دشتستان یکی از قطب های این رشته ورزشی در سطح استان است.

فکرشهر: در این مسابقات از چه شهرستان هایی در استان ورزشکار داریم؟

بنافی: تقریبا از تمامی شهرستان های استان ورزشکار در این مسابقات حاضر هست و حتی روستا ها چرا که کنگ فو در همه این مناطق هم در بخش آقایان و هم بانوان فعال هست.این رسالت ما بود با توجه به آسیب هایی که در دوره های قبلی دیدیم این رشته را در تمامی استان فعال کردیم.

فکرشهر: این مسابقات با چه نامی برگزار خواهد شد؟

بنافی: این مسابقات بزرگداشت شهدا دشتستان و شهید شاخص شهید کرامت و هم به مناسبت دهه مبارک فجر و 40 سالگی انقلاب و همچنین 40 سالگی کنگ فو در استان بوشهر

فکرشهر: تیم های شرکت کننده از استان ما به چه نام هایی حاصل هستند و مسئولان فنی آن ها کیست؟

بنافی: دو تیم از استان ما در مسابقات حاضر بوده و به نام تیم های الف و ب استان شرکت خواهند کرد.مربی تیم الف جناب عنایتی زاده و جناب عظیمی نیا رئیس هیات شهرستان دیر هم سرپرست این تیم هستند هم در بخش نونهالان و هم نوجوانان و در تیم ب مربی سعید کریمی راهداری و سرپرستی جناب آقای بناری دبیر هیات کنگ فو شهرستان دشتستان بر عهده دارند.هم درد نونهالان و هم نوجوانان ولی به طور کلی سرپرستی تیم ها بر عهده جناب عنایتی است.

فکرشهر:چند استان کشور در این مسابقات حاضر هستند؟

بنافی: تا این لحظه 26 استان اعلام آمادگی کرده اند که در 11 وزن ورزشکار خواهند داشت.

فکرشهر: جهت اسکان تیم ها با حجم بالای ورزشکار با چه مشکلاتی مواجه هستید؟

بنافی: بیش از 400 ورزشکار به این مسابقات خواهند آمد و این مشکلات خاص خود را خواهد داشت اما با همکاری های خوبی که شده این موضوع حل شده است .جاهایی از جمله سپاه محترم ،دانشگاه فرهنگیان استان بوشهرو اداره ورزش و جوانان شهرستان همکاری خوبی داشته و مشکل خاصی برای اسکان نداریم.

فکرشهر: چه جایگاهی را در پایان مسابقات برای استان ما پیش بینی می کنید؟

بنافی: غیر از قهرمانی به هیچ جایگاهی در نونهالان و نوجوانان فکر نمیکنیم و به نوعی همیشه تنها برای قهرمانی در این رده ها به میدان رفته ایم.

فکرشهر: چه برنامه های شاخص فرهنگی برای تیم های مهمان تدارک دیده اید؟

اله یاری: با توجه به همکاری شهرداری و اداره ورزش دیدار از آثار باستانی را در برنامه خود برای تیم ها داریم و همچنین بروشور فرهنگی نیز برای اهدا به ورزشکاران آماده شده است.

فکرشهر: تیم ها کی اسکان یافته و افتتاحیه مسابقات کی برگزار خواهد شد؟

بناری: اسکان تیم ها عصر چهارشنبه سوم بهمن ماه برگزار میشود و از پنج شنبه چهارم صبح مسابقات درسالن ورزشی امام خمینی ره آغاز میشود و مراسم افتتاحیه عصر پنج شنبه ساعت 15 با حضور جمعی از مسئولین استان و شهرستان خواهد‌بود. و این مراسم به شکل شکیلی برگزار می شود. 

فکرشهر: از چگونگی گرفتن میزبانی و اهداف آن بگویید؟

بنافی: با انتخابات جدید در هیات استان و با حادث شدن این تغییرات به دنبال گرفتن میزبانی مسابقات انتخابی تیم ملی و مسابقات بزرگتر خواهیم بود.

فکرشهر: آیا دشتستان آمادگی لازم برای گرفتن این میزبانی ها را دارد؟

بناری: قطعا با وجود داشتن خوابگاه های مناسب و حمایت مسئولان ما میتوانیم حتی شاهد میزبانی های از این بزرگتر هم باشیم.

فکرشهر: صحبت پایانی؟

بنافی: مجدد تشکر می کنم از شما که ما را دعوت کردید. باید بگویم ما به تنهایی قادر به انجام این میزبانی نبودیم و اگر مسئولین محترم از جمله شورای شهر و اداره ورزش و سایرین به ما کمک نمی کردند قطعا نمی شد این میزبانی را گرفت. در ادامه تشکر می کنم از مسئولان هیات کنگ فو شهرستان و استان که ما را در گرفتن این میزبانی همراهی کردند از مردم و مسئولان دعوت می کینم که ما را در این مسابقات تنها نگذارند.

اله یاری: تشکر از شما و مجموعه بزرگ «فکر شهر». امیدوارم میزبانی خوبی در خور نام استان داشته باشیم.

 بناری: از مسئولان تقاضا داریم که ورزش را ویژه تر ببینند و در این مسابقات مردم کنار ما باشند تا بتوانیم با کسب عنوان قهرمانی دل مردم را شاد کنیم و درآینده در فکر گرفتن میزبانی های بزرگتر باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر