جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۵۲۳۰۰
دوشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۱

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: اولین سیستم پایش برخط سیار آب و پساب کشور در عسلویه آغاز به کار کرد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، فرهاد قلی‌نژاد صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران از آغاز به کار  سیستم پایش برخط سیار آب و پساب در عسلویه خبر داد و اظهار داشت: اولین مرحله فعالیت این سیستم با موفقیت در عسلویه انجام شد.

وی با اشاره به پایش کیفی آب‌های محیطی منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی به عنوان یکی از منابع آسیب‌پذیر و حساس زیستی خاطرنشان کرد: سیستم پرتابل آنلاین پایش کیفی آب و پساب بر روی یکی از کانال‌های منتهی به جنگل حرای نایبند اجرا شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از اجرای مستمر و هفتگی این پایش‌ها خبر داد و اضافه کرد: هدف از انجام این کار پایش گسترده و مستمر منابع آب‌های سطحی و خروجی پساب واحدهای صنعتی نظیر پالایشگاه‌های گازی و صنایع پتروشیمی است.

وی بیان کرد: امکان ارتقا و افزایش سیستم مذکور به منظور دستیابی به پایش گسترده و فراگیر و به دنبال آن شناسایی و کنترل نقاط و مراکز آلاینده در سطح منطقه و همچنین شناسایی فوری محدوده‌های کشند قرمز در صورت تامین منابع مالی و همچنین جذب نیروی ماهر و متخصص فراهم خواهد شد.

قلی‌نژاد افزود: امکان رصد لحظه‌ای پایش‌ها در همه مناطق به صورت مستند و مستدل با توجه به توانایی دستگاه مورد نظر در مشخص کردن موقعیت جغرافیایی محل پایش به صورت طول و عرض جغرافیایی حاصل شده است.

وی گفت: این امر در شناسایی فوری و بهنگام آلودگی نقاط و مراکز صنعتی آلاینده و متعاقباً مدیریت بحران‌های محیط زیستی و کنترل رخدادهای طبیعی و صنعتی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر