جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۲۵۳۱
دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۱

فکرشهر: امام جمعه دیلم گفت: نقش زنان در پیروزی انقلاب و رشد و پیشرفت آن انکارناشدنی است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت الاسلام سید ابوالحسن حسینی بوشهری امام جمعه دیلم ظهر دوشنبه در آیینی به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دبیرستان صدف دیلم با بیان اینکه زنان تاثیر قابل توجهی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند اظهار داشت: شور و اشتیاق در کنار شجاعت و آگاهی موجب شد زنان دوشادوش مردان در مبارزه با رژیم طاغوت گام بردارند. 

امام جمعه دیلم با بیان اینکه حضور بانوان در کنار مردان  با حفظ وحدت و یکپارچگی باعث سقوط رژیم پهلوی شد خاطرنشان کرد: نقش زنان در پیروزی انقلاب و رشد و پیشرفت آن انکارناشدنی است.

وی افزود: قبل از انقلاب نقش زنان در رویدادهای اجتماعی و تصمیم گیری‌ها بسیار کمرنگ بود اما با پیروزی انقلاب، این نقش در جامعه پررنگ شد. چنانکه امروز می‌بینم زنان در همه عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، علمی، فرهنگی و هنری صاحب جایگاه و ارزش هستند.

امام جمعه دیلم تصریح کرد: همچنان که در تاریخ هم داریم، حضرت فاطمه (س) در زمان حکومت امام علی (ع) پشتیبان اصلی حضرت در امور حکومت‌ بود و حضرت زینب (س) نیز پس از شهادت امام حسین (ع) در جایگاه یک رهبر نقش تاریخی ایفا کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی افزود: امروز زنان باید در همه عرصه‌ها مسئولیت پذیری داشته باشند تا به عنوان یک بانو با خصوصیات اسلامی، توانمندی خود را به جهانیان نشان دهند.

مدیر آموزش و پرورش دیلم نیز با بیان اینکه حضور زنان در عرصه‌های مختلف بعد از انقلاب بسیار بیشتر شده است اظهار داشت: یکی از برجسته‌ترین برکات انقلاب، تعبین و تبیین جایگاه بانوان در امور مختلف و توجه ویژه به حقوق آن‌ها است.

عباس امید ضمن ابراز خرسندی از شور و نشاط دانش آموزان در برپایی جشن‌های مربوط به دهه مبارک فجر، بر افزایش آگاهی و تحقیق در خصوص چرایی و چگونگی وقوع انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷ تاکید کرد.

وی در ادامه به آغاز به کار و افتتاح برخی پروژه‌های عمرانی آموزش و پرورش پرداخت و گفت: افتتاح چمن مصنوعی مجموعه شهدای دانش‌آموز، تکمیل سالن ورزشی ویژه دختران با کمک خیّر مدرسه ساز و مدرسه یار، افتتاح مجتمع رفاهی فرهنگیان و افتتاح سرایدرای مدرسه زنده‌یاد خدری از جمله پروژه‌هایی هستند که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب به انجام خواهد رسید.

این مقام مسئول با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، از دانش آموزان و همه اقشار  جامعه از جمله فرهنگیان خواست در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور پرشور داشته باشند.

در پایان این آیین، نمایشگاه صنایع دستی دانش آموزان با حضور مسئولان افتتاح شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر