جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»
فکرشهر - اسماء بوستانی: آیین گرامیداشت مبارز انقلابی نستوه، حاج ماشااله کازرونی و شهدای انقلاب اسلامی شهرستان دشتستان، ۱۵ بهمن ماه ۹۷، با حضور معاون وظیفه عمومی ناجا و مسوولین استان و شهرستان در کانون امام خمینی (ره) برازجان برگزار شد.
کد خبر: ۵۲۵۴۷
دوشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹

فکرشهر - اسماء بوستانی: آیین گرامیداشت مبارز انقلابی نستوه، حاج ماشااله کازرونی و شهدای انقلاب اسلامی شهرستان دشتستان، ۱۵ بهمن ماه ۹۷، با حضور معاون وظیفه عمومی ناجا و مسوولین استان و شهرستان، در کانون امام خمینی (ره) برازجان برگزار شد.

به گزارش فکرشهر، معاون وظیفه عمومی ناجا در این آیین، با بیان اینکه به کوری چشم دشمنان اسلام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را پشت سر می گذاریم، اظهار داشت: ده سال سن داشتم، پدرم به رحمت ایزدی پیوسته بود، دوم فروردین ۱۳۴۲ ما را به قم و نزدیک حرم حضرت معصومه (ص)  جهت سکونت آورده بودند؛ لحظه ای دیدم اتوبوس هایی آمدند، متوقف شدند و جمعیت کثیری از لباس شخصی ها پیاده شدند و شروع به ضرب و شتم طلاب درون فیضیه کردند؛ به صورتی ضرب و شتم شدید بود که با چشمان خودم می دیدم که مغز طلاب درون فیضیه متلاشی می شد، ۱۵ خرداد بود، امام را به تهران بردند و از این زندان به آن زندان تبعید می کردند، تمام حال و هوای آن روزها را در خاطر دارم.

سردار بهرام نوروزی ادامه داد: در دهه ۶۰ حدود سه تا چهار دوره در سیستان و بلوچستان بودم، قرار بر این شد که از هر استان یک نیرو به سیستان و بلوچستان دهند؛ از استان بوشهر حاج ماشاالله کازرونی در شهر زاهدان به کمک ما آمد. فعالیت ها ادامه داشت تا یک روز هنگام صرف ناهار حاج ماشااله بلند شد و سفره را ترک کرد، دنبال او رفتم و پرسیدم چرا ناهار نخوردی، او در پاسخ گفت چون غذای بیت المال است نمی خورم، این جا بود که متوجه شدم سال های زیاد بدون هیچ گونه چشم داشتی در راستای پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت داشته و حتی بنیاد شهید به خاطر به شهادت رسیدن فرزندش هم مراجعه نکرده بود.

نوروزی با اعلام اینکه انگیزه مبارزاتی عجیبی در وجود حاج ماشااله نهفته بود، افزود: ۱۵ خرداد ماه سال ۱۳۴۲ تحرکات حاج ماشااله بیشتر شد به صورتی که از مشتری های نقد ساواک آن زمان بود؛ چندین بار او را گرفته و بازداشت کردند؛ اما روحیه انقلابی اش تا قبل از فوت نیز در وجودش جاری بود. حاج ماشاالله برای همه ما درس بزرگی است، همان گونه که امام علی (ع) می فرماید: فرزندم از تجارب خود استفاده کن. امروزه مردم شریف برازجان را می بینم که در پیروی از رهبر و انقلاب و خصوصا بزرگداشت حاج ماشاله کازرونی پیشتاز هستند، جای بسی تشکر و قدردانی دارد و بسیار خرسندم.

امام جمعه شهر برازجان در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ایثارگران و  فداکارانی که در راه پیروزی انقلاب اسلامی جان نثاری کردند، اظهار داشت: ایثارگران در راه انقلاب اسلامی برکارت، شعارها، آرمان ها، اهداف و دستاوردهای خود را نثار انقلاب کردند و هزینه های سنگینی بابت به دست آوردن این انقلاب پرداخت کردند، پس باید این انقلاب استوار بماند.

حجت الاسلام حسن مصلح با بیان اینکه عزیزان ما تا پای جان ایستادند و از این انقلاب دفاع کردند، ما نیز باید از این انقلاب دفاع کنیم، افزود: ما نیز همچون دهه ۶۰ چالش های زیادی داریم و در برابر این چالش ها با وحدت، همدلی و تبعیت از ولایت می ایستیم و همچنان پیروز و حماسه آفرین خواهیم بود.

مصلح با اعلام اینکه مجاهدان دشتستان نامشان زینت بخش تاریخ است، اظهار داشت: نیمی از شهدای انقلاب اسلامی استان بوشهر از شهرستان دشتستان بوده اند که این نشان دهنده ی نقش برجسته ی دشتستان در انقلاب اسلامی است. هر چند دشتستان در دوران دفاع مقدس نیز به شایستگی درخشید و خطیرترین مسوولیت ها را نیز عهده دار بوده است؛ به صورتی که از میان بیش از دو هزار شهید استان بوشهر، ۷۰۰ شهید مربوط به شهرستان دشتستان است.

وی افزود: امروز به واسطه ی این مراسم از مبارز نستوه حاج ماشااله کازرونی  که انقلابی بود و از قطار انقلاب پیاده نشد یاد می شود. بودند کسانی که حتی در پرواز امام را یاری کردند اما تنهایش گذاشتند؛ حاج ماشااله کازرونی در انقلاب اسلامی نقش بسزایی داشت که نشان دهنده بصیرت و آگاهی بود و با عاقبت بخیری این دنیا را ترک کرد.

فرزند حاج ماشااله کازرونی با بیان اینکه در طول تاریخ بزرگ، دشتستان شیرزنان و شیر مردانی پرورش داد که توانست تاثیر شگرفی در طول تاریخ داشته باشد، اظهار داشت: بدون شک در دیار مرد پرور و خیل مجاهدات و مبارزان این سرزمین، حاج ماشااله کازرونی جایگاه ویژه ای دارد چرا که از سال ۱۳۴۲ تا زمانی که در قید حیاط بود، برای دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی لحظه ای آرام نداشت.

جمال کازرونی با اعلام اینکه حاج ماشااله در تمام فراز و نشیب ها کوچکترین انتظاری از کسی نداشت، افزود: او خود را مدیون انقلاب می دانست و در هدف خود هیچ گاه از منافع شخصی استفاده نکرد؛ تمام توان خود را جهت دفاع از حقوق مردم و انقلاب اسلامی به کار گرفت و ۱۵ بهمن ماه ۹۵ در منزلی که پناه گاه انقلابیون بود دیده بر جهان بست.

 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر