جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۲۶۳۷
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۵

فکرشهر: فرماندار شهرستان دیلم با تاکید بر ضرورت حمایت از هنرمندان گفت: هنرمندان شهرستان دیلم حمایت می‌شوند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عبدالامیر قاسمی فرماندار دیلم صبح چهارشنبه درآئین رونمایی از تابلوی معرق کاری زیارت عاشورای هنرمند دیلمی ضمن تبریک دهه مبارک فجر و تسلیت به مناسبت شهادت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: هنر اسلامی جزء آثار ارزشمند فرهنگی است که هنرمندان به جهان عرضه کردند.

و ی افزود: کتاب فرهنگ بشری با اندیشه قرآن، حکما، عارفان و هنرمندان حوزه جهان اسلام مزین است  و نقشی که این هنرمندان اسلامی در جهان ایفا می کنند جز افتخارات فرهنگ بشری است.

رئیس ستاد دهه فجر شهرستان  دیلم افزود: در حوزه هنرهای تجسمی هنرمندان ایرانی با توجه به ارادت و علاقه ای که به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) ، امیرالمومنین (ع) و فرزندان ایشان داشتند همواره تاریخ زندگی آنها و اندیشه ها و مفاهیم بالنده و ارجمندی که آن امامان همام دنبال کرده اند موضوعی بوده که  هنرمندان ما به آن بسیار توجه و اهمیت داده اند و تاثیر بسزایی در ترویج فرهنگ دینی ما در تمام جهان داشته است.

مسئول کمیته فرهنگی هنری، ورزشی و اجتماعی در این مراسم گفت: هنرمندان در آغاز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و قبل از آن با تمام ابزاری که در دست داشتند همیشه در تمام صحنه های حضور فعال و خوبی از خود نشان داده اند و توانستند با پدید آوردن آثار هنری خود تصویر زنده ای از دوران انقلاب اسلامی را به تصویر بکشند.

زهره محنایی با اشاره به اینکه هنرمند در قالب هنر می تواند اهداف خود را پیاده کند بیان داشت : امروزه نمونه این کار را  می توانید در اشعار مختلف آئینی و حماسی و انقلابی ببینید که  نقش بسار مهمی را در بین مردم  ایفا کرده است.

گفتنی است صبح امروز از تابلوی معرق کاری مزین به زیارت عاشورا کاری از هنرمند بانو فاطمه سرداری با حضور فرماندار، دادستان، معاونین فرمانداری، دبیر و مسئولین کمیته های دهه فجر شهرستان دیلم رونمایی شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر