جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در نماز جمعه آبدان، گناوه و بردخون مطرح شد؛
کد خبر: ۵۲۷۳۹
جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۷

فکرشهر: تاکید بر ضرورت رفع مشکلات مردم، لزوم حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و تشریح دستاوردهای انقلاب از نکات مهم مطرح شده در نماز جمعه آبدان و بردخون و گناوه بود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی امام جمعه گناوه در خطبه های این هفته نماز با اشاره به سالروز اعلام هم‌بستگی همافران نیروی هوایی با انقلاب اسلامی در ۱۹ بهمن ۵۷ اظهار داشت: این روز از ایام الله است که جان‌برکفان نیروی هوایی در تمام مراحل و صحنه های انقلاب همراه و همگام با ملت بودند و باعث افتخار هستند.

وی افزود: این اقدام  شجاعانه را در سال ۵۷ می توان به عنوان ایام الله خواند که به دنبال گسترش انقلاب با دیدار ناریخی خود با امام (ره) همبستگی خود را با انقلاب و ملت و رهبری اعلام کردند و این اتحاد و دیدار از افتخارات و برگ های زریتن تاریخ انقلاب اسلامی به ثبت رسیده است.

امام جمعه گناوه با اشاره به سالروز شهادت حضرت زهرا (س) با تسلیت این ایام گفت: حضور مردم در ایام فاطمیه و در مجالس و مراسم حضوری بی نظیر خواهد بود و با حضور در این مجالس امام زمان را شاد نگه داریم.

وی گفت: بازاریان گناوه که همواره در آیین‌ها و مراسم مذهبی همراه و همگام مردم هستند در این مراسم هم کمک کنند و به احترام حضرت فاطمه زهرا (س) بازار را تعطیل خواهند کرد و در مجالس و محافل حضور پیدا می کنند.

وی گفت: محفل انس با قرآن همراه با عزاداری و ذکر توسل به حضرت زهرا همراه با اقامه نماز ظهر و عصر فردا در مصلی شهر برگزار خواهد شد و همچنین مراسم شام غریبان و تشیع جنازه نمادین برگزار خواهد شد.

رکنی حسینی گفت: با اشاره به ۲۰ بهمن سالروز آغاز عملیات والفجر ۸ در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: این عملیات یکی از مهمترین و تکنیکی ترین عملیات ها در طول دوران دفاع مقدس بود که امروز دنیا از این عملیات الگوبرداری می کند.

وی ادامه با تبریک پیشاپیش فرارسیدن ۲۲ بهمن سالگرد چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی بیان کرد: ملت غیور ایران در طول چهل سال عمر پربرکت نظام اسلامی با وجود همه توطئه‌های دشمنان و کمبودها نسبت به انقلاب و دستاوردهای آن هیچگاه عقب نشینی نکرده است و همواره در صحنه حضور داشته است.

رکنی حسینی  گفت: امروز کشور در چنگ رسانه ای و تبلیغاتی و تحریم های ناجوانمردانه دشمنان است و مشکلات هم وجود دارد و مسئولان باید تلاش کنند تا مردم را نسبت به آینده امیدوار کنند. امروز گرانی‌ها و فشار اقتصادی بر دوش افراد کم درآمد و قشر ضعیف جامعه است و باید با تلاش و جدیت در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب امیدوار کنند.

امام جمعه گناوه با اشاره به توزیع فیش های عوارض شهرداری گفت: با صحبت با شهردار مقرر شد تا این کار مدیریت شود و کمک کنیم به حل مشکلات مردم.

وی گفت: دشمنان با توطئه‌های مختلف سعی در القای روحیه ناامیدی در جامعه و کم رنگ کردن حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن دارد اما به کوری چشم دشمنان امسال حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن یک حضور بی‌بدیل و بی‌نظیر خواهد بود و چهلمین سالگرد انقلاب با قدرت و با صلابت هر چه تمامتر برگزار خواهد شد.

حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن موجب ناکامی دشمن می شود

حجت الاسلام سیدحسین رکنی حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه بردخون اظهار داشت:ایران اسلامی مستقل ترین کشور جهان است و در تصمیم گیری ها از هیچ کشور و دولتی دستور نمی گیرد.

امام جمعه بردخون افزود: پیش از این کشور ما توسط بیگانگان اداره می شد و اراده ای از خود نداشتیم.

وی اضافه کرد: استقلال سیاسی زیربنای همه استقلال ها است زیرا استقلال هر کشوری در پرتو استقلال سیاسی است.

رکنی حسینی ابراز داشت: دشمنان و قدرت های زورگو برای تسلط بر کشور ایران تلاش و اقدام به همه گزینه ها کردند اما موفق نشدند و هر کشوری بجز ایران با این فشارها نابود می شد.

خطیب جمعه بردخون گفت: دشمنان انقلاب بدانند که انقلاب اسلامی با همه فشارها زنده است و با پیروی از مقام معظم رهبری به راه خود ادامه می دهد.

امام جمعه بردخون افزود: پیشرفت علمی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است که در گذشته وابسته به خارج بودیم و امروز در این زمینه حتی به کشورهای دیگر خدمت می دهیم و دشمنان تحمل دیدن این پیشرفت ها را ندارند.

امام جمعه بردخون با بیان اینکه مهم ترین خواسته ملت از دولتمردان اجرای عدالت است، گفت: عدالت خواهی و عدالت گستری از مهم ترین اهداف انقلاب است که در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و سپردن مسئولیت ها به اشخاص محقق شود.

رکنی حسینی اضافه کرد: با کمال تأسف شاهدیم که واگذاری پست ها به اشخاص بر اساس صلاحیت نیست و با سلیقه جناحی و خزبی صورت می گیرد که بزرگ تربن خطر برای انقلاب است.

امام جمعه بردخون ادامه داد: امروز ملت ایران تشنه عدالت است و بویژه عدالت اقتصادی لازمه جامعه است تا فقر و محرومیت، فاصله طبقاتی و فساد اداری رفع شود.

وی تأکید کرد: مردم سختی و گرانی را تحمل می کنند اما تحمل بی عدالتی سخت است و خواستار ساده زیستی و مردم گرایی، پرهیز از اسراف و تجمل گرایی و تحقق وعده ها و شعارها هستند.

رکنی حسینی خواستار پرهیز از کارهای نمایشی شد و گفت: خدمت به مردم از هر عبادتی بالاتر است پس مسئولان قدر فرصت ها را بدانند.

وی افزود: پیشرفت و اقتدار در پرتو سلامت اخلاقی مدیران است که ضرورت دارد مسئولان با کارنامه خوب تشویق شوند و مسئولان ناکارآمد توبیخ شوند.

امام جمعه بردخون بیشترین مشکلات را به دلیل ضعف مدیریت ها دانست و گفت: استان بوشهر قطب اقتصادی کشور است اما فقر و محرومیت در این استان بیداد می کند و بردخون که وابسته به شهرستان دیر است در فقر و محرومیت به سر می برد.

رکنی حسینی بیان کرد: با مسئولان صحبت کرده ایم که اسکله خور خان فراموش نشود و از استاندار، فرماندار و بخشدار می خواهیم در سفر رییس جمهور به استان این موضوع پیگیری شود.

وی با اشاره به مناسبت های هفته اطهار کرد: حضرت فاطمه زهرا برای دفاع از ولایت و مقابله با انحراف مطلومانه به شهادت رسبد و تقارن پیروزی انقلاب اسلامی نشان از الگو گیری ملت ایران از حضرت فاطمه در شکل گیری نظام اسلامی بوده است.

رکنی حسینی تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی آرزوی ندیدن چهلمین سال پیروزی ملت ایران را داشتند اما به کوری چشم آنان چهل سالگی انقلاب اسلامی را جشن می گیریم.

خطیب جمعه بردخون گفت: یکی از مظاهر وفاداری ملت ایران حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن است زیرا حضور ملت ایران در این راهپیمایی باعث ناکامی برنامه های دشمن می شود.

وی خاطرنشان کرد: حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن پاسخ به جنگ تمام عیار اقتصادی دشمن، پشتوانه ای برای دولتمردان، تجلی وحدت و انسجام، تجلی مردم سالاری دینی، آغاز باشکوه دهه پنجم انقلاب، بیعت نسل چهارم با آرمان های انقلاب اسلامی، بیعت و میثاق مجدد با ولی فقیه و رهبر معظم انقلاب است.

انقلاب محدود به ایران نیست

حجت الاسلام حبیب پهلوزاده در خطبه‌های این هفته آبدان بیان داشت: امام علی در نهج البلاغه می فرماید «از آنچه بر گذشتگان رفته عبرت بگیرید که چگونه بندبند اعضای بدنشان از هم گسست. چشم ها و گوش هایشان نابود و شرافتشان از خاطرات محو شد.»

وی اضافه کرد: همه نعمت‌ها و خوشی‌های انسان به پایان می‌رسد، عبرت بگیرید که نزدیکی فرزندان به دوری تبدیل می شود. هم‌صحبتی با همسر و فرزندان به جدایی تبدیل می شود. بپرهیزید که به نفس خود چیره گشته و بر شهوات پیروز شده و با عقل خود به درستی می نگرد. زیرا امر دنیا آشکار و علم اسلام ناب برافراشته، راه هموار و روشن است. انشاءالله به توفیق ائمه در مهار نفس موفق باشیم.

امام جمعه موقت آبدان ادامه داد: حکمت میراث تقوا و ثمره صدق است. خدا نعمتی به بزرگی و زیباتر از حکمت به بنده نداده است. هر کسی خدا به او حکمت دهد خیر کثیر به او داده است. حکمت یعنی خیر و شر خود و دیگران را بداند و به آن عمل کند. پیامبر می فرماید: اگر کسی حکمت داشته باشد نسبت به دنیا هم حکیمانه حرف می زند.

وی با تبریک ۱۹ بهمن‌ماه مصادف با بیعت همافران نیروی هوایی با امام خمینی بیان کرد: امام راحل فرمودند که همانگونه که فریاد زدید تاکنون در خدمت طاغوت بودید و از امروز در خدمت قرآن هستید که دنیا و آخرت ما با قرآن تامین می شود.

پهلوزاده خاطرنشان کرد: سومین اصل انقلاب عدالت بود که امام خمینی نیز بر آن تاکید داشتند. عدالت ذیل اصل امامت و امت تفسیر می شود و قابل دستیابی است. امام فرمود: همه مسئولین نظام و روحانیون موظف هستند که مانند پابرهنگان باشند. ما شاه را بیرون کردیم که خود کاخ نشین نشویم، کسانی را حاکم نکنیم که سبب تحریف اصول انقلاب شوند.

وی گفت: ۴۰ سال مقاومت و فراز و فرود، مقدمه ای برای صبح ظهور است و زمان نابودی مستکبران و وارث شدن مستضعفین نزدیک است. همانگون که امام راحل فرمود فتح الفتوح انقلاب اسلامی تربیت جوانان است که به میدان ها نبرد می روند و شهید می شوند.

امام جمعه موقت آبدان اضافه کرد: این کوتاه نظری است که انقلاب را محدود به ایران کنیم، تفکر اسلام و انقلاب هر جا باشد، چه در یمن و افریقا، چه امریکا و اروپا باشد نشانه صدور اسلام است.

وی اظهار داشت: اسلام مرز جغرافیایی ندارد بلکه مرز اعتقادی دارد. به فرموده امام علی، کمک کننده مظلوم و خصم ظالم باشید. قرآن می فرماید اگر خدا عده ای را با عده ای نابود نمی کرد عبادتگاه های خدا نابود می شد.

پهلوزاده با تسلیت شهادت حضرت زهرا افزود: حضرت زهرا در مقابل جریان نفاق فرمود اطاعت از امام و اهل‌بیت مایه امنیت و آرامش و تفرقه است و خروج از نظام امام و امت باعث می شود منافقین غالب شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر