جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر؛
فکرشهر: مجمع جوانان اصلاح طلب شهرستان دشتستان به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی بیانیه ای صادر کرد...
کد خبر: ۵۲۸۳۰
سه‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۲

فکرشهر: مجمع جوانان اصلاح طلب شهرستان دشتستان به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش فکرشهر، در متن این بیانیه که نسخه ای از آن برای «فکرشهر» ارسال شده، آمده است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

بدون تردید وقوع انقلاب اسلامی از حیث تبلور اراده ی ملی یکی از پدیده های کم نظیر تاریخ ایران زمین به شمار می رود. وجود پیش زمینه های متعددی از قبیل دیکتاتوری حاکمیت، فاصله عمیق میان مردم و حکومت، فقدان آزادی های اساسی، فساد مالی و اداری، ضعف عدالت اجتماعی، تبعیض و فاصله طبقاتی و... در سال های پیش از انقلاب؛ گروه ها، تشکل ها و نحله های فکری مختلف را بر آن داشت تا برای تغییر وضع موجود برنامه ریزی و تلاش کنند و در نهایت با تمام فراز و نشیب ها، با انسجام سراسری و یکپارچه میان مردم و کنش گران سیاسی و رهبری حضرت امام خمینی (ره)، انقلاب اسلامی در تاریخ 22 بهمن 1357، به بار نشست. 

هر ساله با فرارسیدن دهه فجر، ملت ایران سرمایه معنوی انسانی که به واسطه خون شهدا برای کشور حاصل شده است را ارج می نهد تا ایستادگی، حریت، شجاعت، سرافرازی و عزت مندی را به عنوان سرلوحه حیات سیاسی و اجتماعی خود بر پیشانی تاریخ باز نشاند و مدارا و مماشات با فساد و بی بند و باری، ناکارامدی و بی عدالتی را محکوم کرده و مذموم شمارند. از این رو حضور در مرقد امام خمینی(ره)، ادای احترام به شهداء و تجدید میثاق با آرمان های آن عزیزان، موجب زنده نگاه داشتن آرمان های انقلاب، ایجاد شور و نشاط سیاسی-اجتماعی در جهت تلاش برای دستیابی به اهداف، آرمان ها و خواست های اصیل و بنیادین انقلاب در میان مردم، مسئولان، گروه ها و احزاب سیاسی بوده است. 

شهدا مهمترین حلقه انسانی اتصال همه ملت به یکدیگرند. ستارگانی که آسمان ایران را با نور خود روشن کرده اند و خورشید عزت و سربلندی را فراز میهن برافروخته اند. آن زمان که انسان خود را به جای کسانی می گذارد که برای تحقق اعتقادات خود و نفی استبداد و حفظ استقلال کشور حاضر می شوند از جان خویش بگذرند، بدون تردید به عظمت و اهمیت چنین عقایدی پی خواهد برد. اما به واقع چه عقاید و آرمان هایی ممکن است فرد را بر آن دارد تا چنین از حب جان خویش بگذرد؟ با بررسی شعارها و اندیشه های بیان شده در سالهای قبل و حین و بعد از انقلاب می توان دریافت که وجود مجموعه ای از اهداف و ارزش های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی، باعث برانگیخته شدن آحاد ملت گردید که هرچند در میان متفکرین و اندیشمندان اولویت بندی دلایل شکل گیری انقلاب 57 محل بحث و گفتگو است اما وقتی با دقت نگریسته می‌شود می توان به اجمال به اهدافی همچون: تلاش برای تحقق اخلاق و احکام اسلامی، فرهنگ ایثار و شهادت، مبارزه با مظاهر و ریشه های فساد، تلاش جهت افزایش سطح آگاهی های عمومی، رفع تبعیض در برخورداری و دسترسی به امکانات آموزشی، بهداشتی و...، احترام به حقوق اساسی افراد، کاهش فقر و محرومیت، قرارگیری سرمایه داری در چارچوب قانون و نظارت ارکان ذی صلاح، سرنگونی نظام دیکتاتوری، نفی استبداد و ایجاد حکومت مردمی، نفی تفتیش عقاید، آزادی قانونمند رسانه‌ها، اجتماعات و راهپیمایی ها، اتکاء به آرای عمومی در مدیریت کشور، نظارت بر فعالیت های اقتصادی حاکمان و مستخدمین دولت، حرکت در مسیر عدالت اقتصادی و کم کردن فاصله طبقاتی، تلاش برای ریشه کن کردن فقر و محرومیت و... را برشمرد.

انباشت موارد فوق در بستر زمان، ذهن و ضمیر هر انسانی را به تفکر وا می‎دارد و صد البته که میزان تاثیرگذاری موارد برشمرده شده بر افراد مختلف به مقتضای سطح ادراک و مسئولیت پذیری متفاوت بوده که این مسئله در میان شهدا به بالاترین سطح می رسیده است. به حرمت خون شهدا و احترام به خواست و اراده ملت، این اهداف را می بایست زنده نگهداشت. بدون شک پاسداشت یاد و نام امام (ره) و شهدا کاری بس ارزنده و شایسته است اما توقف در این حد، بدون تردید، بزرگی و عظمت رهبری امام (ره)، حرکت ملت و از جان گذشتگی شهدای گرانقدر را بازگو نخواهد کرد. لذا بازخوانی زمینه های شکل گیری انقلاب و توجه به آرمان های اصیلی چون استقلال و نفی وابستگی، آزادی و استقرار حکومتی بر مبنای چند صدایی، برپایی جمهوری اسلامی و نفی دیکتاتوری و... و بحث و تبادل نظر در این موضوعات می تواند جنبه های بیشتری از انقلاب را به تصویر کشد و درک عمیق تری از ریشه های شکل گیری و دلایل پیروزی انقلای اسلامی را بدست دهد. لذا تلاش برای تحقق میثاق ملت پس از انقلاب یعنی اجرای کامل قانون اساسی و فراهم ساختن زمینه های اسقرار حاکمیت قانون، توجه به خواسته های مردم و مبارزه با فساد از مهمترین اقداماتی است که در پاسداشت خون شهدا می توان انجام داد.

باری، با گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب و مواجهه ی آن با چالش های متعدد درونی و بیرونی، نیاز به وحدت و یکپارچگی بیش از پیش و نیز تلاش جمعی و مستمر جهت شناسایی مزیت ها و نقاط قوت، ارتقا آنان، تبدیل تهدیدها به فرصت ها و همچنین تاکید برمولفه هایی چون مطالبه گری، عدالتخواهی، فسادستیزی، ایجاد روحیه امید و مبارزه با یاس می تواند حرکت رو به  جلو این میراث گرانقدر را سرعت بیشتری بخشیده و وجود چنین اراده و خواستی در میان آحاد ملت و بویژه گروه ها، تشکل ها و احزاب سیاسی می تواند نشانگر قدردانی دائم ما از ارکان مهم و اساسی در شکل گیری انقلاب اسلامی باشد.

مجمع جوانان اصلاح طلب شهرستان دشتستان طی آیینی در تاریخ هجدهم  بهمن ماه 1397 در گلزار شهدای شهر برازجان گرد هم آمدند و به مقام شهدای عزیز ادای احترام کردند تا در جهت تحقق اهداف اساسی انقلاب با شهدا عهد و پیمانی دوباره ببندند. این تشکل سیاسی ضمن گرامی داشت یاد و خاطره ی امام خمینی (ره) و شهدای گرانقدر و تاکید بر پیروی از راه و آرمان آن عزیزان فرا رسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را به همه ملت فهیم ایران به ویژه مردم شایسته دشتستان، تبریک و تهنیت می گوید و سربلندی ملت را از پرودگار یکتا خواستار است.

مجمع جوانان اصلاح طلب شهرستان دشتستان
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر