جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رئیس جمعیت هلال احمر کشور در بندر دیلم:
کد خبر: ۵۲۹۰۲
پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰

فکرشهر: رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: بندرعباس و بندربوشهر نقاط استراتژیک در کنار خلیج‌فارس هستند و در آینده پایگاه‌های دریایی جنوب کشور تجهیز خواهند شد.
 

به گزارش فکرشهر از فارس، علی اصغر پیوندی عصر امروز در آیین افتتاح ساختمان اداری، امدادی ،فرهنگی و آموزشی جمعیت هلال احمر  شهرستان دیلم اظهار داشت: خوشحالیم که با وجود اینکه شعبه هلال احمر بندر دیلم ، شعبه نوپایی است ولی ساختمان جدید آن ساختمان باکیفیتی است و امیدواریم این ساختمان بنای خیری برای گسترش کارهای امدادی ، فرهنگی و اداری در این شهرستان باشد.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور افزود: بندر دیلم با توجه به وضعیت خاص آن و داشتن مرز آبی و گردشگرپذیری باید مورد توجه خاصی قرار گیرد، واقعیت امر این است که در استان بوشهر و بندر دیلم پایگاه دریایی چندان مجهزی نداریم ، شاید در سال‌های گذشته غفلتی اتفاق افتاده که ما به راه اندازی پایگاه امداد و نجات دریایی توجه کمتری کرده‌ایم.

وی ادامه داد : شمال و به‌خصوص جنوب کشور ، بندر عباس و بندر بوشهر نقاط استراتژیک ما هستند و ما به عنوان جمعیت هلال احمر  باید بتوانیم در مرز دریایی خدمت‌رسانی را در حوادثی که اتفاق می افتد انجام دهیم و امیدواریم با هماهنگی که با استاندار بوشهر و استاندار هرمزگان داشته‌ایم ،  بتوانیم در آینده نه چندان دور یک پاسخ مناسبی برای ایجاد یک پایگاه امداد نجات دریایی خوب و مجهز داشته باشیم که بتواند خدمات‌رسانی بسیار خوبی انجام دهد البته الان هم این خدمت‌رسانی در حد وسع انجام می‌شود ولی به علت حوادثی که پیش آمده و ما نتوانستیم پاسخگو باشیم لازم است پایگاه‌های دریایی تجهیز شوند و این موضوع در دستور کار قرار می گیرد.

پیوندی در خصوص ایجاد انبارهای امدادی بیان داشت : لزومی ندارد در هر شهرستان و منطقه یک انبار بسیار بزرگ و کامل داشته باشیم  و باید دید کجا می‌تواند سریع خدمت‌رسانی انجام دهد و آن را به عنوان نقطه اولیه خودمان در نظر بگیریم.  

فرماندار شهرستان دیلم نیز در این مراسم اظهار داشت: امروز با افتخار عرض می‌کنم که از ابتدای دولت تدبیر و امید تا‌کنون با توجه به شرایط تحریم‌ها و کاهش درآمدهای نفتی شاهد توسعه روز افزون در تمامی حوزه‌ها می‌باشیم.  

عبدالامیر قاسمی بیان کرد: این شهرستان با داشتن ۶۵ کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس در شمالی‌ترین نقطه جغرافیایی استان بوشهر قرار گرفته و پل ارتباطی استان‌های خوزستان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد بوده که دارای ظرفیت‌های بالقوه در سطح استان از جمله قرار داشتن تاسیسات عظیم نفت و گاز ، تلمبه خانه پمپاژ نفت کشور، شرکت نفت فلات قاره و تاسیسات گازی بوده و بالغ بر ۵۰۰ فروند شناور در حوزه تجاری و شیلاتی در این شهرستان در حال فعالیت می‌باشند.

وی افزود: با عنایت به گستردگی حوزه دریایی و ظرفیت‌های گردشگری شهرستان و با توجه به محروم بودن منطقه و فاصله ۲۰۰ کیلومتری با مرکز استان و در راستای استفاده از امکانات و ظرفیت‌های جمعیت هلال احمر در زمینه کاهش خسارات، حوادث ، سوانح جاده‌ای و دریایی ،خواستار تامین اعتبار لازم به منظور احداث سالن چند منظوره در محل ساختمان جدید هلال احمر، احداث و راه‌اندازی پایگاه امداد و نجات دریایی دیلم و استقرار دفتر هلال احمر در بخش امام حسن هستیم.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر