شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی« فکرشهر»/ در جلسه ستادساماندهی امور جوانان مطرح شد
فکرشهر - اسماء بوستانی: جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان دشتستان با موضوع آسیب های اجتماعی و محوریت طلاق، ۱۱ اسفند ماه، در فرمانداری دشتستان برگزار شد.
کد خبر: ۵۳۵۳۴
دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۱

فکرشهر - اسماء بوستانی: جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان دشتستان با موضوع آسیب های اجتماعی و محوریت طلاق، ۱۱ اسفند ماه، در فرمانداری دشتستان برگزار شد.

به گزارش فکرشهر، سرپرست فرمانداری دشتستان یکی از راه های پیشرفت و ترقی کشور را سرمایه گذاری بر روی جوانان دانست و اظهار داشت: کلید توسعه همه جانبه کشور در دست جوانان است؛ اگر نیروی جوانی را به حال خود رها کنیم قطعا پیشرفت کشور دچار وقفه خواهد شد؛ به همین دلیل اقدامات و فعالیت های خود را باید از همین ستاد شروع کنیم.

جواد لقمان زاده با اعلام اینکه کشور ما در مسیر پیشرفت و ترقی است، افزود: یک کشور زمانی می تواند موفق باشد و پویایی و نشاط را به جامعه و جوانان تزریق کند که که از ظرفیت جوانان استفاده کند و به این قشر بها بدهد. وظیفه اصلی ما در ستاد ساماندهی امور جوانان، بررسی آسیب های اجتماعی و تلاش در خصوص رفع این آسیب ها و پیگیری و رفع مشکل اشتغال جوانان است.

لقمان زاده با بیان اینکه هیچ دولتی به اندازه دولت تدبیر و امید انتقاد پذیر نبوده است، ادامه داد: کمیته ساماندهی امور جوانان باید در همه بخش ها تشکیل شود و اقدامات صورت گرفته دراین ستادها، تا آخر فروردین ماه به فرمانداری اعلام شود؛ کارگاه های آموزش ارتقاء سواد رسانه ای جهت استفاده صحیح از فضای مجازی در دانشگاه ها، مراکز آموزشی و .... با همکاری فرمانداری، نیروی انتظامی، اداره ورزش و جوانان نیز برگزار خواهد شد. کارگاه های پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر نیز در تمامی محلات مختلف شهر نیز برگزار خواهد شد.

سرپرست فرمانداری دشتستان هدف از برگزاری ستاد ساماندهی امور جوانان را حفظ و تقویت نشاط و شادابی جوانان و رفع نیازهای فکری جوانان دانست و ادامه داد: مشکلات اشتغال سخت است، اما در حد توان زمینه اشتغال و ازدواج جوانان را فراهم خواهیم کرد.

شهردار برازجان در این جلسه اظهار داشت: امروزه هنگامی که آمار طلاق را مطالعه می کنیم، بیش از طلاق خانوادگی، طلاق عاطفی در جامعه رواج پیدا کرده است؛ طلاق عاطفی نه تنها بین زوجین بلکه بین مادر و فرزند، پدر و فرزند و ... که این طلاق عاطفی باعث از هم گسیختگی بنیان خانواده می شود.

محمدحسن محمدی فعالیت های انجام شده شهرداری در خصوص ساماندهی امور جوانان را اعلام کرد و افزود: شهرداری می تواند با ایجاد تنوع در شهر و مکان های مختلف شهر زمینه اوقات فراغت جوانان را مهیا کند؛ تا حد امکان شهر را از نظر مبلمان شهری تغییر داده ایم، زیرا اعتقادمان بر این است که اساس فعالیت های عمرانی و اجرایی، فعالیت های فرهنگی است. فعالیت های جدیدی از جمله طرح محله پویا را هر هفته در یکی از محلات شهر برازجان برگزار می کنیم، کودک، نوجوان، پیر و میانسال در این مراسم شرکت می کنند و از این گونه مراسمات استقبال بسیار خوبی می شود.

محمدی با بیان اینکه شهرداری تمام توان خود را در جهت ساماندهی امور جوانان به کار خواهد گرفت، افزود: در جهت رفع مشکلات جوانان و ساماندهی شهر در خصوص شادابی و نشاط جوانان و تمامی اقشار بیش از پیش تلاش خواهیم کرد  امید است  بتوانیم در این راستا موفق باشیم.

رییس شورای اسلامی شهر برازجان ضمن تبریک به سرپرست فرمانداری دشتستان به دلیل سمت جدید،  اظهار داشت: امام خمینی (ره) فرمود: به دبستانی ها برسید که دانشگاه دیر است، بنده نیز به عنوان فردی که در حیطه آموزش و پرورش جوانان مشغول به فعالیت هستم متاسفانه روزانه شاهد دانش آموزان بی سرپرست و بد سرپرستی در مدارس هستیم که دلیل تنهایی و جدا شدن والدین این نوجوانان از یکدیگر، اعتیاد و برخی مشکلات است که این پدران و مادران قبل از ازدواج به درستی آموزش های لازم زندگی مشترک را ندیده اند و به همین دلیل استحکام زناشویی در خانواده از بینرفته است و مشکلات جدایی آن ها دامن گیر فرزندان آن ها که نوجوانان و جوانان آینده کشور هستند می شود.

مهدی نیکنام با اعلام اینکه مدارس می توانند با برگزاری جلسات اولیا و مربیان و دعوت از مشاورین جهت آموزش به والدین و دانش آموزان در رفع این مشکلات نقش موثری داشته باشند، افزود: نقش و برنامه های اجتماعی اداره ورزش و جوانان و اداره بهزیستی باید در تربیت روحی و جسمی خانواده ها نقش به سزایی داشته باشند. امید است با همت و تلاش سرپرست محترم فرمانداری بتوانیم شهر را عاری از مواد مخدر و اعتیاد کنیم و شاهد خانواده های سالمی در این شهر باشیم.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان دشتستان با بیان اینکه یکی از مشکلات جوانان از بین رفتن اعتقادات دینی در بین آن ها است، اظهار داشت: در گذشته برای انتخاب همسر شاخص های مهم و ضروری را مد نظر می گرفتند اما امروزه جوانان بیشتر مادیات را مد نظر قرار می دهند؛ مادیات لازمه زندگی است اما اولویت اصلی ازدواج و زندگی مشترک مادیات نیست.

علی کمارج افزود: همه ادارات و ارگان ها باید دست به دست هم دهند و با همکاری  یکدیگرحتی درصد اندکی از آمار طلاق را کاهش دهند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان دشتستان با بیان اینکه آسیب های اجتماعی به روش های مختلف در جامعه وجود دارد، اظهار داشت: زوج های متقاضیان طلاق، هنگامی که درخواست خود را به بهزیستی می آورند، در اداره بهزیستی مشاوره می‌شوند، کارگاه گروهی برای آنها تشکیل و طی سه جلسه به مراجعین و مشاورین ما ارجاع داده می‌شوند، برخی از این زوج ها موفق به سازش و ادامه زندگی خود می‌شوند به همین دلیل ده درصد از زوجین متقاضی طلاق در اداره بهزیستی و به وسیله مشاوره و کارگاه آموزشی منجر به سازش و ادامه زندگی خود شده اند .

حمید انصاری افزود: اکثر جدایی و طلاق های زوج ها عدم آموزش مهارت های زندگی قبل از ازدواج است، قبل از اینکه فرد وارد زندگی مشترک شود باید در  مقطع راهنمائی و دبیرستان دوره های آموزشی مبارزه با مشکلات به آن ها آموزش داده شود تا فرد در سالیان بعد که قصد ازدواج دارد و وارد زندگی مشترک می‌شود راهکارهای مبارزه با مشکلات و راه حل های رفع این مشکلات را آموزش دیده باشد، و چگونگی حل این مشکلات را بداند، اگر آموزش‌های  پیشگیری از آسیب های اجتماعی قبل از ازدواج برگزار شود درصد طلاق در آینده کمتر خواهد شد، شناخت ها و مهارت های زندگی از ناحیه والدین و جوانانی که ازدواج می‌کنند به اندازه کافی نبوده است به همین دلیل زندگی آن ها منجر به طلاق می شود.

مشاور امور بانوان فرمانداری دشتستان با اعلام اینکه فرمانداری برگزاری کارگاه های آموزشی را در دستور کار خود قررار داده است، افزود: امور بانوان نیز این کارگاه های آموزشی را در زمینه های مختلف برگزار می کند و تمام تلاشمان بر این است که بهترین و بیشترین تلاش را در این راستا داشته باشیم

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر