شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۳۸۱۷
پنجشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۳

فکرشهر: فرماندار شهرستان دیر گفت: باید ضمن رعایت الزامات زیست محیطی، از همه ظرفیت گنبد نمکی جاشک برای رونق گردشگری و اشتغال‌زایی در روستاها استفاده شود.
 

به گزارش فکرشهر از فارس، کریم علی‌حسنی صبح امروز در آیین افتتاح خانه بوم‌گردی روستای جاشک بخش آبدان اظهار داشت: یکی از شاخص‌ترین ظرفیت‌های توسعه شهرستان، استفاده از ظرفیت گردشگری به منظور ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی است.

فرماندار شهرستان دیر افزود: گنجینه گنبد نمک جاشک موهبتی است که باید ضمن رعایت الزامات زیست محیطی، از همه ظرفیت آن برای رونق گردشگری و اشتغال‌زایی در روستاها بهره‌مند شد.

وی ضمن تقدیر از حضور فعال مردم جاشک جهت مراقبت از گنبد نمکی افزود: جلب مشارکت سمن‌ها و مردم محلی و استفاده از آنها به عنوان راهنمای گردشگری و ارائه خدمات رفاهی لازم در روستا می‌تواند به تبدیل این روستا به روستای بدون بیکار نقش ویژه‌ای ایفا نماید.
بخشدار آبدان گفت: ظرفیت‌های روستای هدف گردشگری جاشک و پتانسیل ارزشمند گنبد نمکی جاشک می‌تواند نقش ویژه‌ای در اشتغال‌زایی و کاهش بیکاری روستاهای منطقه ایفا نماید.

ابوالحسن گنخکی افزود: در سال جاری بیش از هزار نفر در اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی روستای جاشک از خدمات اسکان و پذیرایی و نیز راهنمای سفر بهره‌مند شده‌اند.

وی افزود: با توسعه امکانات زیربنایی گردشگری گنبد نمکی جاشک و استقرار امکانات مناسب در این روستا پیش بینی می‌شود در سال آینده آمار گردشگران به روستا به دو برابر افزایش یابد که نقش ویژه‌ای در زمینه درآمدزایی و رونق اقتصادی روستا ایفا خواهد نمود.

دهیار روستای جاشک نیز با اشاره به همکاری دستگاه‌های اجرایی جهت احداث اقامتگاه بوم‌گردی جدید روستا افزود: این اقامتگاه جدید شامل امکانات رفاهی و خدماتی لازم می‌باشد و آماده پذیرایی از گردشگران و مسافران نوروزی است.

احسان احدی افزود: در سال آینده با استفاده از تسهیلات اعطایی به دهیاری‌ها گسترش امکانات زیرساختی گردشگری در روستا تداوم خواهد یافت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر