شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»/ زوایای پنهان یک اتفاق
فکرشهر: آقای شهردار اگر شما هم میهمان آن جلسه کذایی بودید، نیاز نبود و نیست با این حجم از کلیپ و مصاحبه و استوری عذرخواهی کنید. در این فضای مغشوش پذیرفتن این که آن واکنش ها «خودجوش» بوده است، بسیار سخت است.گرچه...
کد خبر: ۵۳۹۵۷
پنجشنبه ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۳

فکرشهر ـ حیدر کاشف: یک: اگر یک نتیجه گیری برای اتفاقات چند روز اخیر شهرداری برازجان متصور باشیم٬ بی گمان تنها و تنها قدرت شگفت انگیز فضای مجازی است.اتمسفری که همانگونه که در جهت اسطوره سازی بر می آید همانقدر هم توان ویرانگری دارد؛ جایی که نظرات٬ عریان و بی رودربایستی اظهار می شود و ترس و شرم متقابل کمتر محلی از اعراب دارد. این فضا را باید شناخت و تحلیل کرد. نمایشی بی کم و کاست از تحولات فکری جامعه که در عین حال، هر لحظه می تواند مخاطب را شوکه کند.
پس خیلی نباید به این «بَه بَه و چه چه»های معمول ِ مجازی دل ببندید.

دو: وجود مشاور فهمیده و تیزبین از نان شب هم برای مسوولین واجب تر است. گاهی یک تِز احمقانه قادر است دودمان و اندوخته یک مدیر را بر باد دهد. از این رو جذب نخبگان و کسانی که توان تحلیل رخدادها را داشته باشند و قادر به پیش بینی واکنش ها و بازخورد جامعه از یک رفتار باشند، لازم است.

سه: برای خدا و برای آبروی خودتان هم که شده میان «فعال مدنی» و «پادوی اجتماعی» تفاوت قائل شوید. آقایان «نه هرکه چهره برافروخت دلبری داند...».
سالهاست اثری از‌ نخبگان و صاحبان فکر و اندیشه در حوزه اجتماعی نیست. همه آنها یا رانده شده اند یا در گیر و دار زندگی فراموش. «فعال مدنی» اهل پرسشگری است و ذاتا «ناسازگار».
چیزی که امروز جایش را به پادوهای همیشه در صحنه داده است. خالی از فکر و ایده و پرسش. اطراف بسیاری از مسؤولین پر است از این دست افراد که در بهترین حالت٬ تاثیری در افزایش مقبولیت و ارتقای جایگاه و شان اجتماعی شما ندارد. گرچه که «خنثی» بودگی برای به اصطلاح فعال مدنی عین عقب ماندگی است.

چهار: آقای شهردار اگر شما هم میهمان آن جلسه کذایی بودید، نیاز نبود و نیست با این حجم از کلیپ و مصاحبه و استوری عذرخواهی کنید. در این فضای مغشوش پذیرفتن این که آن واکنش ها «خودجوش» بوده است، بسیار سخت است. (گرچه که ممکن است واقعا اینگونه باشد.)
همان یک «استوری» کافی بود و آن نمایش ها فقط طنز ماجرا را بیشتر کرد. عذرخواهی و توضیح میزبانان و برنامه ریزان کفایت می کرد. اگر هوش سازمانی در‌ کار بود این حملات به شکل دیگری دفع می شد.

پنج: مشاور خوب بگیرید تا علیه شما «از کاه کوه نسازند». تغییرات دنیای جدید را درک‌ کنید.«به روز» باشید و حساسیت ها و ارزش های جامعه امروز را بفهمید. دنیا به طرز شگفت انگیزی درحال پوست اندازی و بازخوانی ارزش هاست. فارغ از خوب و بد این روند٬ شناخت این ارزش های عصر مدرن به ارتقای کیفیت مدیریت مسوولین کمک می‌کند.

نظرات بینندگان
محمدرضا
|
-
|
پنجشنبه ۰۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹
بسیار خوب و دقیق. بالاخره پس از کلی متن و اظهارنظرهای خالی از مغز هر دو طرف قضیه که با شور و حرارتی خالی از هرگونه فکر بیان مطلب نمودند متنی کوتاه دقیق و پر از واقع بینی را در رسانه اجتماعی شاهد بودم. سپاس از شما و همچنین به موضوع بسیار حساس پادوی اجتماعی که با انتخاب واژه ای بسیار دقیق و مناسب به معضلی عمیق در شهرمان اشاره نمودید. 

به امید ورود نخبگان و صاحبان فکر و اندیشه به عرصه اجتماعی 
سیدحمید رضا حسینی
|
-
|
جمعه ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۵
فعال مدنی!!!؟امان ازپادوهای اجتماعی
ناشناس
|
-
|
شنبه ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
بسیار عالی و بجا ،اینکه بی غرض روشنگری کردید ،قابل تحسین است ،اینکه در پی شکوفایی استعدادهای بالقوه این شهرید بسیارقابل تحسین است ،ان شاءالله حضورتان برای انتقاد دلسوزانه و رو به پیشرفت دشتستان بزرگ  پررنگ تر شود 
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر