جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۴۴۰۱
چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰

فکرشهر: اسماعیل درویشی ، جانباز اهل بردخون شهرستان دیر بر اثر عوارض شیمیایی اکنون حال و روز خوبی ندارد و قادر به حرف زدن نیست و افراد را نمی‌شناسد و به سختی زندگی می‌کند.
 

به گزارش فکرشهر از فارس، اسماعیل درویشی ساکن روستای بردخون کهنه بخش بردخون جانباز 15 درصد بیش از 25 ماه سابقه حضور در میدان دفاع از خاک پاک میهن اسلامی را دارد، او 55 ساله است اما به دلیل درد و رنج دوران جانبازی پیرتر و شکسته‌تر نشان می‌دهد.

وی بر اثر عوارض شیمیایی اکنون حال و روز خوبی ندارد و قادر به حرف زدن نیست و مانند بیماران روانی است و افراد را نمی‌شناسد و به سختی زندگی می‌کند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس و جانباز امروز دارای چهار دختر و سه پسر است که بیشتر آنان تحصیل‌کرده و دارای مدارک دانشگاهی هستند اما شغلی ندارند و یکی از فرزندانش در کرمانشاه و دور از خانواده مشغول انجام خدمت سربازی است و خانواده‌اش دوست دارند دوران خدمت او در بوشهر و نزدیک به پدر و مادرش سپری شود.

همسرش در گفتگو با خبرنگار فارس از دردهای شوهر جانبازش می‌گوید که هزینه‌های درمانی و نظافت و نگهداری بیش از توان آنان است و با اینکه حقوقی از جانبازی دریافت می‌کند اما پاسخگوی نیازهای متعدد خانواده به ویژه شوهرش نیست.

وی ادامه می‌دهد: فردی با این ویژگی درصد جانبازی زیادی دارد اما درصد فعلی با درد و رنج جانباز اسماعیل درویشی مطابقت ندارد و از مسؤولان به ویژه متولیان امر می‌خواهیم نگاه خاصی به او داشته باشند.

همسرش که خواهر شهید «منصور بی‌چیز» است، اضافه کرد: بیش از 10 سال از دوران جانبازی او سپری شده و در این مدت با همه توان برای حفظ روحیه و انگیزه او تلاش کرده‌ایم اما سختی‌ها روز به روز نگرانی ما را بیشتر می‌کند.

به گزارش فارس، فرزندانش از درد و ناراحتی پدر افسرده و غمگین هستند و دوست دارند پدرشان همچون گذشته‌ها با آنان بگوید و بخندد اما چه سود که پدر این روزها با درد و رنج‌هایی دست و پنجه نرم می‌کند و دل به فردایی روشن با تلاش و حمایت مردم و مسؤولان دارد تا خانه کوچک‌شان باز بوی شادی و امید بگیرد.

جانبازان و ایثارگران سلامتی و هستی و آسایش خود را به خطر انداختند تا امنیت و آرامش به کشور ما هدیه شود و امروز وظیفه همه مردم و مسؤولان است تا درد و رنج جانبازان را با عمق وجود درک کنند.

امروز اسماعیل درویشی خسته از درد و رنج جانبازی چشم به یاری همه ما دارد تا دستش را بگیریم و خانواده و فرزندانش را یاری دهیم تا آنان نیز همراه با همه مردم زندگی کنند.

رییس شورای اسلامی روستای بردخون کهنه گفت: جانباز اسماعیل درویشی سختی‌های زیادی را متحمل می‌شود و خانواده‌اش نیز از این درد و رنج در عذاب و نگرانی هستند.

حسین درویشی‌صفت افزود: چندین بار به کمیسیون مراجعه کرده‌اند و در حالی که از نظر بدنی و روح و روان وضعیت خوبی ندارد درصد جانبازی او افزایش پیدا نکرده است.

وی بیان کرد: از مسؤولان و دلسوزان خواهشمندیم به همه ایثارگران و جانبازان به ویژه اسماعیل درویشی توجه کنند تا خانواده و اطرافیانش احساس آرامش و نشاط داشته باشند.

رئیس اداره آموزش و پرورش بردخون گفت: توجه به مشکلات معیشتی و درمانی این افراد ضروری است که می‌توان با تأمین و حمایت مالی یا پرداخت حق پرستاری به خانواده وی، بخشی از درد و رنج این جانبازان را رفع کرد.

ظهیر محمودی افزود: همسر این جانباز خواهر شهید است که انتظار می‌رود توجه بیشتری به جانباز اسماعیل درویشی، فرزندان و خانواده وی صورت گیرد.

بخشدار بردخون  گفت: رسیدگی به حال جانبازان و ایثاری که خانواده آنان برای پرستاری دارند خود نوعی جانبازی و ایثار است و همه باید این عزیزان را در راستای خدمت به جانبازان یاری دهند.

علی اخلاقی با بیان اینکه جانبازان شهدای زنده نظام اسلامی هستند، افزود: توجه ویژه به وضعیت جانبازان ضروری است و انتظار داریم مردم و مسؤولان، خانواده جانباز را کمک کنند تا این کار سخت و وظیفه حساس را به انجام رسانند.

وی از متولیان امر خواست پرونده پزشکی این جانباز را نگاهی دوباره کنند و در مسیر قانونی قرار دهند زیرا جانباز اسماعیل درویشی شرایط دشواری دارد و نیازمند مساعدت و حمایت ویژه است.

رئیس بنیاد شهید شهرستان دیر نیز با پذیرش مشکلات این جانباز گفت: بازدیدها و کمک‌های زیادی به خانواده‌های ایثارگران و جانبازان صورت می‌گیرد و اعتقاد داریم مسؤولیت امروز ما مدیون رشادت و ایثار این عزیزان است.

داریوش محمدی افزود: پیگیری‌های زیادی صورت گرفته و باز تلاش می‌کنیم وضعیت این جانباز عزیز به صورت ویژه دیده شود که امیدواریم بتوانیم خدمتی هر چند کوچک به وی و خانواده او داشته باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر