جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۴۵۶۱
سه‌شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۹

فکرشهر: تعیین شرایط اعلام فهرست‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس، مخالفت با اختصاص سهمی از فهرست‌های انتخاباتی مجلس به زنان، ارسال گزارش تخلفات شرکت پالایشگاه نفت کرمانشاه به قوه قضاییه و ...از جمله مهمترین اخبار امروز ( سه شنبه) بیست وهفتم فروردین ماه ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش فکرشهر از ایسنا، جلسه علنی نوبت صبح امروز مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی برگزار شد و ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، بررسی گزارش کمیسیون انرژی در خصوص تخلفات مرتبط با شرکت پالایش نفت کرمانشاه و ... در دستورکار نمایندگان قرار گرفت. در این جلسه جمعی از پرسنل نیروی زمینی ارتش  به مناسبت روز ارتش در صحن مجلس حضور یافتند.

علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی نیز در سخنان کوتاه قبل از آغاز رسمی جلسه  از زحمات ارتش جمهوری اسلامی در امدادرسانی به استان‌های سیل‌زده تشکر کرد.

همچنین ۲۵۹ نماینده مجلس به مناسبت میلاد با سعادت منجی عالم بشریت مهدی موعود (عج) و روز سربازان گمنام، با امضای بیانیه ای از تلاش‌های بی‌وقفه سربازان امام زمان در تأمین امنیت کشور تقدیر و تشکر کردند.

 

در جریان بررسی جزئیات طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات، نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای شرایط اعلام فهرست‌های انتخاباتی در انتخابات را تعیین کردند.

همچنین نمایندگان ماده "۶۲" طرح اصلاح موادی از  قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را تصویب کردند که بر اساس این ماده،  مجازات عدم انجام تکالیف موجود در قانون انتخابات مجلس را از سوی مجریان و ناظران تعیین کردند.

در ادامه این جلسه پروانه مافی پیشنهادی را مبنی بر اختصاص حداقل یک ششم فهرست‌های انتخاباتی به زنان در حوزه‌های انتخابیه بالای ۶ کرسی نمایندگی مطرح کرد که نمایندگان با ۷۹ رأی موافق، ۱۱۰ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۰ نماینده حاضر با آن مخالفت کردند.

نمایندگان مجلس کلیات طرح اصلاح قانون نحوه پیگیری تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را بررسی کرده و در نهایت با آن مخالفت کردند.

همچنین علیرضا رحیمی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، از اعلام وصول طرحی برای حمایت از اقتصاد ملی در مقابل آمریکا خبر داد.

در جلسه علنی امروز سخنگوی کمیسیون انرژی گزارش این کمیسیون در خصوص تخلفات مرتبط با شرکت پالایشگاه نفت کرمانشاه را قرائت کرد و نمایندگان مصوب کردند که گزارش مربوط به تخلفات شرکت پالایشگاه نفت کرمانشاه عمدتا پیرامون شیوه قیمت گذاری و نحوه واگذاری این شرکت به بخش خصوصی به قوه قضاییه ارسال شود.

تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس

لاریجانی در پاسخ به ابطحی: رهبران حزب جمهوری اسلامی تابع ولایت فقیه بودند

نماینده زابل: معابر زابل با بارش‌های اخیر زیر آب رفته است

مقدسی: وزارت اقتصاد در خصوص واگذاری‌های شرکت هپکو باید دقت کند

درخواست نماینده مردم کاشمر از وزیر کشور برای سفر به مناطق سیل زده

بهادری: معلوم نیست قطع وسیع درختان در آذربایجان توسط کدام مافیا انجام می‌شود

هشدار نماینده زنجان نسبت به قاچاق محصولات کشاورزی

حسن نژاد: دولت در رود ارس نیروگاه بسازد

***

در جلسه علنی صبح امروز، گزارش تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص صدور مجوز واگذاری معادن و نظارت بر برداشت از معادن معدنی پس از قرائت در مجلس شورای اسلامی به قوه قضاییه ارجاع شد.

۱۹۰ نماینده با امضای نامه‌ای از رییس‌جمهور که رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی هم است، درخواست کردند جلسات شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان ها به صورت مستمر برگزار شود.

همچنین یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت که طرح تقویت جایگاه سپاه در نوبت عصر مجلس شورای اسلامی بررسی خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر