سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۴۷۰۲
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۳

فکرشهر: مدیرکل جهاد کشاورزی ‌بوشهر با اشاره به اجرای طرح گلخانه‌ای در سطح ۱۰۳ هکتار گفت: امسال بر‌اساس برنامه‌ریزی طرح گلخانه‌ای در سطح ۳۰۰ هکتار اراضی کشاورزی ‌بوشهر اجراء می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدتقی منوچهری ظهر امروز در نشست بررسی روند اجرای طرح‌های کشاورزی استان بوشهر از افزایش تولید گندم در استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های انجام شده تولید گندم در استان بوشهر با افزایش 4 برابری نسبت به سال قبل به 140 هزار تن می‌رسد.

وی، با اشاره به اجرای آبیاری تحت فشار و قطره‌ای در اراضی کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: سال قبل برای اجرای آبیاری تحت فشار در 2 هزار و 260 هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر برنامه‌ریزی شده بود که این رقم به بیش از 4 هزار هکتار افزایش یافت.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر از اجرای طرح گلخانه‌ای در استان خبر داد و خاطر نشان کرد: طرح گلخانه‌ای نقش مهمی در افزایش تولید و کاهش مصرف آب دارد که در این راستا سال قبل 103 هکتار طرح گلخانه‌ای در استان بوشهر اجراء شد.

منوچهری از افزایش محصولات تولیدی دام در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: سال قبل بیش از شش‌هزار و 660 تن گوشت قرمز و 8 هزار و 130 تن شیر تولید شد.

وی تولید یک‌هزار 100 تن تخم‌مرغ صنعتی و سنتی را از دیگر تولیدات دانست و بیان کرد: سال قبل 35.3 هزار تن گوشت مرغ در استان بوشهر تولید شد که امسال برای تولید این محصول، جوجه‌ریزی انجام شده است.

وی، به طرح آبخیزداری پرداخت و افزود: بیش از 33 هزار و 630 هکتار اراضی استان بوشهر تحت پوشش طرح آبخیزداری است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به تولید گیاهان دارویی در استان افزود: سال گذشته برای تولید 176 تن گیاهان دارویی هدف گذاری شد که این  میزان در 2 هزار و 110 هکتار اراضی تولید شد.

منوچهری از ثبت نام برای اجرای طرح گلخانه‌ای خبر داد و بیان کرد: 77 طرح برای اجراء در طرح گلخانه‌ای ثبت نام کرده‌اند که 14 طرح آن برای دریافت وام و تسهیلات بانکی معرفی شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح گلخانه‌ای در سطح 103 هکتار گفت: امسال بر اساس برنامه‌ریزی طرح گلخانه‌ای در سطح 300 هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهراجراء می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر