سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
کد خبر: ۵۴۷۲۵
يکشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۸

فکرشهر: گروهی از متخصصان سلامت و سازمان‌های بهداشتی درمانی از راه‌اندازی کمپینی برای درمان بیماری فراموش شده هپاتیت B خبر دادند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، هپاتیت B بیماری مزمنی است که اگرچه تعداد قربانیان آن بیش از مالاریاست اما کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

"پیتر ریویل" از موسسه "دوهرتی" بیمارستان ملبورن استرالیا گفت: به رغم خسارت‌های اقتصادی و تلفات ناشی از هپاتیت مزمن B تحقیقات در رابطه با این بیماری کمتر مورد توجه قرار می گیرد و بودجه کافی به آن اختصاص داده نمی‌شود.

بر اثر هپاتیت B کبد آسیب دیده و به نوعی سرطان کشنده منجر می‌شود. درمانی برای مقابله با این بیماری وجود ندارد اما تاثیر داروهای ضد ویروسی به منظور مقابله با علائم این بیماری مورد تایید قرار گرفته‌ است.

بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO) از دهه ۱۹۷۰ آزمایش تشخیصی هپاتیت مزمن B و واکسنی با اثربخشی ۹۵ درصدی از اوایل دهه ۱۹۸۰ در دسترس قرار گرفته‌ است. با این وجود در سال ۲۰۱۷ حدود ۹۰۰ هزار نفر بر اثر ابتلا به این نوع هپاتیت جان خود را از دست دادند که دو برابر رقم قربانیان مالاریا بوده‌ است.

تنها یک دهم از افراد مبتلا به هپاتیت مزمن B تست‌های تشخیصی را انجام می‌دهند و تعداد محدودی از کشورهایی که این بیماری در آن‌ها شایع است به واکسن دسترسی کافی دارند.

از سال ۱۹۹۲ سازمان جهانی بهداشت نسبت به لزوم واکسیناسیون در برابر این ویروس در ۲۴ ساعت نخست تولد تاکید کرده‌ است اما تنها نیمی از نوزادان تازه متولد شده بلافاصله واکسینه می‌شوند.

به گزارش ژاپن تودی، چین، هند، نیجریه، اندونزی و فیلیپین نزدیک به ۶۰ درصد از تمامی موارد ابتلا به هپاتیت مزمن B را شامل می‌شوند.

برچسب ها: فکرشهر هپاتیت ب
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر