جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۴۷۸۶
سه‌شنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی گفت: به زودی عملیات اجرایی پنج خانه بهداشت و بخش اعصاب و روان آغاز خواهد شد.
 

به گزارش فکرشهر از فارس، اصغر بحرانی با اشاره به اینکه اطلاعات ۹۸ درصد از خانوارهای شهرستان دشتی در سامانه یکپارچه بهداشت موسوم به سیب ثبت شده است، اظهار داشت: این افراد در هر نقطه از کشور می‌توانند با ارائه کارت ملی از خدمات بهداشتی بهره‌مند شوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی افزود: هم اکنون ۲۰ پزشک عمومی و ۱۹ پزشک متخصص در ۱۱ نوع تخصص در بیمارستان و مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان مشغول کار می‌باشند.

وی با اشاره به جمعیت ۶۰۰ نفری کارکنان حوزه سلامت شهرستان دشتی بیان کرد: علاوه بر بیمارستان ، کار ارائه خدمات بهداشتی درمانی از طریق هفت مرکز خدمات جامع سلامت، هشت پایگاه سلامت و ۳۱ خانه بهداشت به مراجعین ارائه می‌شود.

بحرانی با بیان اینکه پنج پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای در سطح شهرستان فعالیت دارند، عنوان کرد: در سال ۹۷ مجموعا ۱۲۱هزار ویزیت پزشکی و ۲۰ هزار ویزیت دندانپزشکی صورت گرفته است و پوشش واکسیناسیون شهرستان ۱۰۰ درصد می‌باشد.

وی اضافه کرد: برنامه‌های غربالگری در زمینه‌های دیابت، فشارخون، سرطان و تیرویید در سطح شهرستان انجام و مکمل‌های غذایی بین تمام گروه‌های سنی به صورت رایگان توزیع می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتی گفت: سال گذشته بیش از پنج هزار فقره بازدید از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی در سطح  شهرستان انجام گرفته و در مجموع ۹۰۰ قلم جنس جمع‌آوری شده ، ۹۵ پرونده تخلف به مراجع قضایی ارجاع شده و ۹ مرکز متخلف هم پلمپ گردیده است.

وی تعداد تخت‌های بیمارستان زینبیه (س) را ۱۳۴ تخت عنوان کرد و گفت: تعداد کل مراجعین به این بیمارستان در سال گذشته ۲۵۲ هزار نفر بوده است که از این تعداد هفت هزار و 600 نفر از خدمات بستری بهره‌مند شده‌اند.

این مقام مسؤول بیان داشت: در مجموع در سال قبل، ۹ میلیارد تومان پروژه افتتاح یا کلنگ زنی شده‌اند که افتتاح شش خانه بهداشت روستایی، کلنگ‌زنی پایگاه اورژانس جاده‌ای کاکی و افتتاح کلینیک خیرساز بیمارستان زینبیه(س) که توسط خورشید حاجیانی بنا شده است از مهمترین این پروژه‌هاست.

وی افزود: همچنین در سال گذشته هفت میلیارد تومان صرف توسعه بخش‌های بیمارستان و خرید تجهیزات شده است و کار تکمیل زیرساخت‌ها رو به پایان است و به زودی عملیات اجرایی پنج خانه بهداشت و بخش اعصاب و روان آغاز خواهد شد.

بحرانی از اضافه شدن ۱۰ تخت آی سی یو و شش تخت ان آی سی یو به بیمارستان زینبیه (س) در آینده نزدیک خبر داد و ابراز کرد: به دنبال سفر اخیر وزیر بهداشت به شهرستان دشتی با تلاش فرماندار، جذب ۷۰ نفر نیروی انسانی جهت بهداشت و درمان و احداث مهمان‌سرای همراه بیمار در بیمارستان زینبیه(س) با اعتبار چهار میلیارد ریال و احداث مرکز خدمات جامع سلامت زیارت با اعتبار ۲۰  میلیارد ریال مصوب گردیده است.

وی از نماینده دشتی و تنگستان در بحث جذب اعتبارات بخش درمان و نیز بحث بیمارستان معین نفت قدردانی کرد و یادآور شد: از نظارت‌های ویژه بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در ماه مبارک رمضان و برخورد قانونی با متخلفان در دستور کار قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر