جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۴۷۹۱
سه‌شنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲

فکرشهر: معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر از گسترش برنامه‌های مهارتی و بازی‌ها در مدارس ابتدایی استان بوشهر خبر داد.

به گزارش فکرشهر از مهر، محمود قاسمی ظهر سه‌شنبه در آئین تجلیل از فرهنگیان و دانش آموزان برتر حوزه آموزش، با اشاره به اهمیت برنامه ریزی کیفی برای تمام دوره‌های تحصیلی اظهار داشت: دوران ابتدایی مهمترین و اساسی‌ترین دوره تحصیلی با توجه به سن دانش آموزان است و به همین منظور باید به طور خاص برنامه‌های این دوره مهم مورد توجه قرار گیرد.

قاسمی با اشاره به برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش در ۲ سال گذشته جهت کیفی سازی این دوره افزود: یکی از برنامه‌های مهم در این راستا پررنگ کردن بازی در برنامه‌های تربیتی است که می‌تواند زبان مشترک میان کودکان و اولیای مدرسه ایجاد کند.

وی تصریح کرد: سال گذشته دو هزار اتاق بازی در ۱۰ استان کشور راه اندازی شد و در سال آینده نیز تصمیم به افزایش اتاق‌های بازی به ۱۰ هزار اتاق در همه استان‌های کشور است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر با تأکید بر اینکه بازی می‌تواند در تحقق اهداف سند تحول بنیادین در زمینه یادگیری و شکل‌گیری شخصیت و هویت بچه‌ها نقش بسزایی داشته باشد اضافه کرد: با استفاده صحیح از روش‌های و وسایل بازی در زمان و مکان مناسب، بازی باعث یادگیری قوانین و تبعیت از آن در فعالیت‌های گروهی می‌شود.

قاسمی ضمن اشاره به طرح جایگزینی تکالیف مهارت محور به جای مشق شب عنوان کرد: تکالیف مهارت محور نقش بسزایی در ایجاد خلاقیت در دانش آموزان دارد و می‌تواند کمک کند تا تمام استعدادهای بالقوه دانش آموزان شکوفا شود.

وی با بیان اینکه دانش آموزان ما در آموزش ۱۲ ساله فقط رونویسی می‌کنند افزود: رونویسی باعث شده تا دانش آموزان فارغ التحصیل در نوشتن متن یک صفحه‌ای خود را دچار مشکل ببینند و در نوشتن فقط قابلیت رونویسی داشته باشند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر با تأکید بر اینکه آموزگاران برای تحقق اهداف آموزشی تکالیف مهارت محور گام بردارند یادآور شد: با جایگزین شدن تکالیف مهارت محور به جای مشق شب، دانش آموزان با کسب مهارت‌های عملی افرادی مسئولیت پذیر خواهند شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر