جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۵۳۲۸
سه‌شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷

فکرشهر: رئیس جهاد کشاورزی دیلم استان بوشهر گفت: از ابتدای اردیبهشت تاکنون 2500 هکتار از سطوح اراضی آلوده به پوره ملخ در این شهرستان بصورت زمینی و هوایی سمپاشی شده است.

به گزارش فکرشهر، اعظم ناصری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: باتوجه به هشدارهای سازمان جهاد کشاورزی مبنی بر ورود ملخ ها به کشور و بویژه استان بوشهر، اقدامات لازم برای مبارزه با این آفت توسط تیم های کارشناسی دراین شهرستان آغاز شد.

وی اظهارداشت: درپی بازدیدهای میدانی و ردیابی هایی که توسط کارشناسان این مدیریت دربهمن ماه 97 درسطح مزارع و مراتع این شهرستان انجام شد، محل هایی که به عنوان کانون تخم ریزی پیش بینی شده شناسایی و شامل نوار ساحلی روستای لیلتین وشیرونک از توابع بخش امام حسن بود.

ناصری گفت: پس ازشناسایی محل های تخم ریزی، پایش مستمر برای فرارسیدن زمان مناسب مبارزه انجام وعملیات سمپاشی و کانون کوبی صورت گرفت.

رئیس جهادکشاورزی دیلم بیان کرد: با توجه به شرایط خاص منطقه ساحلی ونبود امکان تردد وسیله نقلیه در زمین های ماسه ای مبارزه با ملخ ها تداوم دارد. 

وی گفت: برای جلوگیری از هرگونه بیماری باید دامداران تا 10 روز نسبت به چرا درمحل های سمپاشی شده خودداری کنند. 

ناصری بیان کرد: دامداران، کشاورزان، زنبورداران و اهالی روستاهای این شهرستان درصورت مشاهده دسته جات و دیواره های ملخ سریع به این مدیریت اطلاع رسانی تا مبارزه با آنها انجام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر