جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۵۵۴۶
دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹

فکرشهر: فرماندار تنگستان استان بوشهر گفت: کاهش نرخ 18 درصدی بیکاری در این شهرستان مهمترین دغدغه مسئولان استان است که تلاش می شود در سال رونق تولید به این هدف برسیم.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، عبدالحسن رفیعی پور یکشنبه شب در نشست شورای اداری شهرستان تنگستان افزود: این نرخ بیکاری بالاترین رقم در استان بوشهر است.

وی بیان کرد: با وجود اینکه در شهرستان تنگستان صنایع پائین دست نفت و گاز وجود ندارد اما تاکنون 280 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی روستایی در این شهرستان پرداخت شده است.

رفیعی پور اضافه کرد: شهرستان تنگستان در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی رتبه سوم استان بوشهر را دارد.

وی یادآور شد: پنج هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار در حوزه تجاری بندر دلوار سرمایه گذاری شده است.

فرماندار تنگستان گفت: با وجود همه مشکلات ولی کارها و پروژه های بزرگی در این شهرستان شامل جاده، بزرگراه بوشهر- دلوار- دیر، بزرگراه اهرم - برازجان، سد خائیز، فاز دوم بیمارستان اهرم و ایستگاه برق فوق توزیع دلوار اجرا شده است.

رفیعی پور اضافه کرد: وجود مدرسه های تخریبی از مهمترین دغدغه های مردم شهرستان تنگستان به شمار می رود.

وی یادآور شد: دردولت تدبیر و امید بیش از30 مدرسه نوسازی واحداث و10 واحد دیگر آموزشی در حال احداث و یا عملیات اجرایی آنها بزودی آغاز می شود.

فرماندار تنگستان، احداث بیش از50 زمین چمن مصنوعی ورزشی فوتبال را از جمله دیگر دستاوردهای دولت تدبیرو امید در شهرستان تنگستان عنوان کرد.

وی افزد: درحوزه عمران شهری و روستایی شهرداران و دهیاران با وجود مشکلات مالی کارهای بسیار خوبی در بحث آسفالت روستایی انجام و موجب رضایتمندی در روستاها شده است.

رفیعی پور گفت: بیشترین دغدغه در بخش دلوار موضوع آب است که این یک مشکل 10 ساله در این شهرستان که تلاش شده با نصب کنتور و راه اندازی بیش از پنج تانکر آبرسانی تلاش شده تا حدودی این مشکل را برطرف کرد.

وی یادآور شد: افزایش سهمیه ورودی آب شهرستان، نوسازی شبکه های انتقال وسهمیه ورودی آب از جمله کارهایی است که در این شهرستان انجام شده است.

فرماندار تنگستان گفت: حوزه شیلات وگردشگری از دیگر قابلیت های این شهرستان است.

وی یادآور شد: بزودی هزار میلیارد ریال در حوزه برق خورشیدی در شهرستان تنگستان سرمایه گذاری می شود.

رفیعی پور اضافه کرد: در منطقه گردشگری آب معدنی شهر اهرم کارهای بسیار خوبی که می تواند در توسعه وعمران شهری مثمر ثمر باشد، انجام شده است.

وی افزود: در سال 97 بیش از 280 میلیارد ریال در حوزه بهداشت ودرمان شهرستان تنگستان در بخش های بیمارستان اهرم، خانه های بهداشت و احداث پانسیون پزشکان انجام شده است.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر