سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در یک گفت‌وگوی تلفنی تنش در رابطه بین ایران و آمریکا و کاهش تعهدات ایران در برجام را به بحث گذاشتند و با یکدیگر تبادل نظر کردند...
کد خبر: ۵۵۹۱۱
چهارشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵

فکرشهر: آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در یک گفت‌وگوی تلفنی تنش در رابطه بین ایران و آمریکا و کاهش تعهدات ایران در برجام را به بحث گذاشتند و با یکدیگر تبادل نظر کردند.

به گزارش فکرشهر به نقل از انتخاب، دفتر صدر اعظم آلمان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سران سه کشور آلمان، فرانسه و روسیه در یک گفت‌وگوی تلفنی به این نتیجه رسیدند که ایران را می‌بایست مجاب کرد همچنان به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) پایبند بماند.

سرویس مطبوعاتی کرملین  نیز گزارش داد: پوتین، مرکل و مکرون تعهد کشورهایشان را در همکاری با ایران در عرصه تجارت و اقتصاد تایید کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در جریان بحث درباره وضعیت برجام به اهمیت حفظ این توافقنامه که عامل اصلی حفظ ثبات و امنیت بین المللی است، اشاره شد و تعهد روسیه، فرانسه و آلمان برای افزایش همکاری های متقابل و سودمند با ایران در عرصه تجارت و اقتصادی مورد تاکید قرار گرفت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر