شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۶۰۷۲
يکشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹

فکرشهر: آئین تجلیل از مدرسین و معلمین درس کارورزی دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر صبح یکشنبه در این آئین با بیان اینکه درس کارورزی تلفیقی از تجربه با دانش آکادمیک معلمی است اظهار داشت: درس کارورزی برای کاربست واقعی آموزش‌های تئوری و دانش‌های کلاسی دانشجو معلمان با همراهی اساتید و معلمان راهنما در دانشگاه فرهنگیان تعبیه شده است.

غلامحسین حسینی ادامه داد: هم راستایی تجربه در کنار دانش و معلومات آکادمیک باعث نیل به اهداف تعیین شده در آموزش معلمان آینده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه درس کارورزی به صورت علمی در دانشگاه فرهنگیان تدریس می‌شود و دانشجو معلمان باید در کلاس‌های درس مدارس حاضر شوند یادآور شد: دانشجو معلمان با حضور در کلاس درس، محیط آموزشی را از نزدیک لمس می‌کنند و با رؤیت تدریس معلم راهنما سعی در تجزیه و تحلیل تدریس آینده خود خواهند داشت.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: کتاب و روش‌های تئوری فنون تدریس به تنهایی هیچ موفقیتی را برای یک دانشجو حاصل نمی‌کند بلکه برای بهره وری، این دانش باید در کنار تجربه قرار گیرد.

حسینی تجارب معلم را محصول اکتساب و محیط آموزشی دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه این تجارب دانش القایی نیست ما به همراهی مدرسین و معلمان درس کارورزی نیاز مندیم تا دانشجویان را برای آینده این دستگاه آماده کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر