شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۶۴۴۳
جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰

فکرشهر: امام جمعه عسلویه گفت: برخی مسؤولین پنبه‌ها از گوش در بیاورند ، مشکل آب در روستاهای شهرستان عسلویه جدی است ،چرا تدبیر نمی‌کنید و پای کار نمی‌آیید و مشکلات را گردن نظام و حاکمیت می‌اندازید.

به گزارش فکرشهر از فارس، حجت‌الاسلام سیدعلی هاشمی‌نژاد امروز در خطبه های نمازجمعه عسلویه با تأکید بر لزوم توجه به ازدواج جوانان اظهار داشت:در سال‌های اخیر تعداد زیادی از خانواده‌ها به خاطر مسایل مالی از ازدواج می‌ترسند و برخی سخت‌گیری‌ها هم مانع شده است؛ اگر جایگاه همسرداری را درک  و به وعده‌های الهی اعتقاد پیدا کنند این مسایل حل می‌شود؛ با همه سختی‌ها می‌شود ازدواج کرد و تشکیل خانواده داد؛ پیامبر و ائمه معصومین در این زمینه سفارشات و تاکیدات زیادی دارند .

امام جمعه عسلویه بیان کرد: در 30 سال گذشته تلاش‌های زیادی صورت گرفته که نام، یاد، فکر و اصول امام کمرنگ شود، برخی در داخل و کسانی که عشق به پست و مقام داشتند و برای رسیدن به میز و صندلی و اسم  چه کارهایی که نکردند  به رغم خواسته مخالفان راه امام، این راه ادامه و جاذبه امام امتداد بیشتری یافته و حضور مردم در مراسم امام نتیجه این جاذبه است. مردم با عشق به امام در مراسم‌های ملی و مذهبی شرکت می‌کنند.

وی ادامه داد:  امام انسانی شجاع، حکیم ، با تدبیر، پارسا و پرهیزگار دلبسته به خدای خود و به یاد خدا بود. امام مردی ظلم‌ستیز و طرف‌دار و حامی مظلوم بود، عدالت‌خواه و اهل صداقت بود و با مردم همان‌گونه که خواست قلبی او بود سخن می‌گفت .

هاشمی‌نژاد به مشکل آب شهرستان اشاره کرد و افزود: مردم شهرستان یک سری نیازها و مشکلاتی دارند، لازم است مسؤولین شهرستان و استان و مجریان استانی و کشوری برای رفع مشکلات نگاه خاصی داشته باشند و فکر اساسی کنند. قابل قبول و زیبنده نیست در این شهرستان  مشکل آب داشته باشیم . برخی مسؤولین پنبه‌ها از گوش در بیاورند ، مشکل آب در روستاها جدی است ،چرا تدبیر نمی‌کنند و پای کار نمی‌آیند و مشکلات را گردن نظام و حاکمیت می‌اندازند. اگر هم کسی از شورا حرفی بزند، می‌گویند افراط‌گر است. مسؤولین از خواب عمیق بیدار شوند و در بیداری به فکر آب شرب مردم باشند. بعضی افراد مسؤول به ما که می‌رسند چشم می‌گویند ولی عمل نمی‌کنند.

امام جمعه عسلویه در خصوص موضوع عوارض آلایندگی فازهای عسلویه گفت: سازمان محیط زیست این قدر بی‌انصاف است که می‌خواهد حق استان بوشهر و شهرستان عسلویه را با لابی گری به دیگران بدهد.  لابی‌گری پدر کشور را در آورده است.  با چه منطق و قانونی این آلایندگی پرواز می‌کند و به شهرستان لامرد می‌رود ؟ با کدام عقل می‌سنجند؟ این درد است.

وی بیان کرد:  رئیس جمهور در سفر اخیر خود به کنگان و عسلویه کلی روضه خواندند الان نتیجه عکس شد. آقای رئیس جمهور این‌ها کی باید جواب بدهد. مسؤولین استان و مردم نجیب استان در دفاع از حق مسلم خود کوتاه نخواهند آمد. تا الان مردم استان بوشهر و شهرستان عسلویه چه میزبان خوبی برای صنعت بودند، این نهایت بی‌انصافی است،سزای این مردم مهمان‌نواز این است که حق آنان بگیرید و به دیگران بدهید؟

هاشمی‌نژاد خاطرنشان کرد: از رئیس جمهور مصرانه می‌خواهم خودشان به این ظلم آشکار در حق مردم استان بوشهر و مردم عسلویه واکنش نشان دهند و نگذارند بیش از این به این مردم جفا شود .مردم برای این سرمایه عظیم مملکت میزبان خوبی بودند توقع این است که این مسائل باعث اختلاف نشود مملکت ما به آرامش همدلی وحدت و هم‌گرایی نیاز دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر