شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۶۵۱۸
يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: باید با پیگیری و همکاری همه دستگاه‌ها تکمیل طرح‌های مسکن استان بوشهر تسریع شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عبدالکریم گراوند صبح یکشنبه در نشست کارگروه مسکن استان بوشهر اظهار داشت: طرح ملی کنترل فشار خون آغاز شده است و نیاز است که شاهد مشارکت گسترده در این طرح باشیم.

وی اضافه کرد: بررسی وضعیت سلامت نقش مهمی در کاهش هزینه‌های درمانی دارد و در استان بوشهر نیز اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته و تاکنون ۵۰ هزار نفر در استان بوشهر در این سنجش شرکت کرده‌اند و انشاالله در استان ۵۰۰ هزار نفر افراد بالای ۳۰ سال سن در استان در این طرح شرکت کنند.

استاندار بوشهر با اشاره به وضعیت مسکن برازجان خواستار حل مشکل این طرح در حوزه آب و فاضلاب شد و بیان کرد: برای تعهداتی که باید در این زمینه انجام شود اعتبارات لازم تخصیص یابد.

وی خواستار انجام تعهدات ملی برای اجرای مسکن ولایت شد و ادامه داد: از محل اعتبارات استانی نمی‌توانیم تعهدات سازمان‌ها و شرکت‌ها را پرداخت کنیم و نیاز است که اعتبارات ملی به این بخش اختصاص یابد.

گراوند با تاکید بر تعیین تکلیف مسکن خورموج، اضافه کرد: باید نشستی برگزار شود و راهکاری برای تکمیل این طرح انجام شود و گرفتاری مردم در این بخش رفع شود و در دیلم نیز برای تکمیل واحدها اقدام شود.

وی در ارتباط با ۲۵۰ واحد مسکن در چغادک و بنک و خورموج نیز خواستار پیگیری شد و افزود: در مورد سیراف نیز کار پیگیری شود و چهار هزار واحد احداث می‌شود که باید موضوع محیط زیست آن رفع شود تا مردم استقبال مناسب را داشته باشند.

استاندار بوشهر در مورد نامگذاری طرح مسکن سیراف گفت: اکنون سیراف یک نقطه تعریف شده در استان است و نام این مسکن باید از شهرک سیراف تغییر کند و اصلاح شود و به نام شهر جدید چاه مبارک نامگذاری شود.

وی با اشاره به فرصت فراهم شده برای تأمین مسکن کارکنان دستگاه‌های اجرایی افزود: دستگاه‌ها اراضی که در اختیار دارند را اعلام کنند تا زمینه ساخت مسکن برای کارکنان دستگاه‌ها فراهم شود.

گراوند با اشاره به هزینه‌های بالای مسکن در بوشهر خاطرنشان کرد: باید تلاش شود که مسکن مورد نیاز برای اقشار مختلف خصوصاً کارگران و کارکنان فراهم شود و همه دستگاه‌ها همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر