جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۶۵۶۷
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰

فکرشهر: مردم بویژه رانندگان جاده ساحلی دیر به بردخون استان بوشهر از نبود استانداردهای لازم و خطر آفرین بودن این مسیر پرتردد گله مند هستند.

به گزارش فکرشهر، آنان روز یکشنبه در تماس با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در دیر از کم عرض بودن، نبود روشنایی و حادثه خیز بودن این جاده ساحلی برای خودروهای عبوری ابراز نگرانی کردند و خواستار تعریض و تجهیز این محور شدند.

یکی از رانندگان بردخونی گفت: اگر ۱۰ جاده مرگ بار کشور را شناسایی کنیم یکی از محورهای حادثه‌ساز جنوب استان بوشهر، راه ساحلی دیر به سمت بردخون است که هر سال قربانیان زیادی می گیرد.

علی احمدی افزود: این راه ساحلی به مسافت ۶۰ کیلومتر به دلیل عرض کم و نداشتن استانداردهای لازم جاده‌ای مرگ آفرین است.

وی گفت: همانطور که به خیابان های داخل شهر اهمیت زیادی داده می‌شود، مسیر خارج از شهر هم بابد مورد توجه قرار گیرد.

این راننده بیان کرد: به علت خستگی رانندگان و کم عرض بودن جاده تاکنون حوادث زیادی در مسیر رخ داده و جان افراد بسیاری را گرفته است که تعریض جاده، ایجاد روشنایی مسیر با اعتبار ویژه ملی و شهرستانی می‌تواند پایان داستان غم انگیز قربانیان این مسیر برای مردم باشد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان دیر گفت: جاده ساحلی دیر به سمت بردخون یکی از پرترددترین مسیرها برای رفتن از شهر دیر به شهر بردخون است که روزانه حوادث ناگواری در این مسیر اتقاق می افتد.

حبیبه فخرایی افزود: این جاده تمهیدات ایمنی لازم را ندارد و تاکنون وعده های اجرای آن محقق نشده و باعث شده روزانه به دلیل عرض کم، ارتفاع زیاد و نداشتن شانه و ترافیک سنگین که منجر به ناامنی جاده شده است، حوادث جبران ناپذیری را شاهد باشیم.

وی گفت: اهالی روستاهای ساحلی نیز به تبع آن درگیر این ناامنی و خطرات جاده ای هستند که می طلبد نظارت دقیق بر کیفیت اجرای پروژه برای جلوگیری از هدر رفت منابع و تسریع در روند اجرایی این جاده صورت گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان دیر اضافه کرد: علت حادثه ساز بودن این جاده، نامناسب بودن مسیراست و با کمی غفلت راننده حادثه مرگ بار رخ می دهدکه نیاز است مسئولان هر چه سریع‌تر نسبت به ترمیم و تعریض این مسیر اقدام کنند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای دیر گفت: مسئولان تلاش وافری برای پیگیری اعتبار لازم در اجرای ادامه تعریض این جاده تا شهر بردخون دارند.

حسن زارعی افزود: هم اکنون ۹ کیلومتر از سمت دیر به بردخون تعریض و انجام روکش آسفالت صورت گرفته است.

وی گفت: خط کشی و نصب علائم راهنمایی و رانندگی در این مسیر انجام شده است و توصیه می شود که رانندگان قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای دیر افزود: ایمن سازی این مسیر از مطالبات مردمی و توسط مسئولان شهرستان و استان مورد بحث و توجه کارشناسی قرار گرفته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر