شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۶۸۳۵
يکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹

فکرشهر: به منظور بررسی راهکارها و هماهنگی با نخلداران روستای نظرآقا و رفع برخی از مشکلات روستای نظرآقا و اجرای طرح جلسه ای در سالن اجتماعات دهیاری روستای نظرآقا 26 خرداد ماه برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از روابط عمومی بخشداری سعدآباد، بخشدار سعدآباد با بیان اینکه تغییر الگوی مصرف آب و جلوگیری از هدر رفت آن تاثیر بسزایی در مدیریت آب و بازدهی بیشتر محصولات دارد اظهار داشت: شیوه آبیاری نوین نخیلات با اولویت قطره ای کردن و بتونی نمودن جدول های آبرسانی نخیلات علاوه بر روان نمودن آبیاری توسط باغداران نقش بسزایی در کمتر نمودن دوره آبیاری و جلوگیری از هدر رفت آب با توجه به خشکسالی های اخیردارد.

محمدمهدی مشایخی افزود: تقویت بخش کشاورزی به خصوص نخل داری که درسطح بخش به عنوان مهمترین شاخصه اقتصاد خانوارها می باشد می تواند نقش تاثیر گذاری در کاهش بیکاری ایفا نماید.

به گزارش فکرشهر، در ادامه جلسه نخل داران حاضر در جلسه از اینکه خواسته های چندین ساله آن ها توسط مسوولین تحقق یافته تشکر و اعلام آمادگی نمودنند که با تفاهم وهمکاری مجدانه با متولیان اجرای، بتونی نمودن کانال ها همکاری تنگاتنگ خواهند داشت.

بر اساس این گزارش، کشاورزان حاضر در جلسه پس ازتبادل نظر با مجریان و مهندسین مشاور یکم و نماینده اداره کل آب منطقه ای استان بوشهر متعهد شدند که برابر تفاهم نامه امروز با یکدیگر عمل نمایند.

به گزارش فکرشهر، قابل توضیح اینکه مقدار جدول های باقیمانده در مناطقی از بخش سعدآباد که در بالا به آن اشاره شد از خواسته های چندین ساله نخل داران بوده که با سفر اخیر ریاست جمهور با تامین اعتبار آن به مبلغ 30 میلیون تومان به طول 15 کیلومتر در ابعاد مختلف قریب به 180 هزار اصله نخل را در بخش سعدآباد پوشش می دهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر