شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۷۰۲۱
جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۱

فکرشهر: امام جمعه اهل سنت کنگان گفت: کاهش سن اعتیاد زنگ خطری برای جامعه است.

به گزارش فکرشهر از مهر، شیخ خلیل افرا در نماز جمعه این هفته جامعه اهل سنت شهر کنگان به مضرات مواد مخدر و نقش خانواده در تربیت فرزندان شاره کرد و اظهار داشت: امروزه سن اعتیاد پائین آمده و این زنگ خطری برای جامعه و کشور است.

وی اضافه کرد: باید نحوه مقابله با این آفت خانمان‌سوز مشخص شود و با این مشکلات اقتصادی که امروز به علت تورم و گرانی وجود دارد، خانواده‌ها در معرض آسیب هستند و نباید بنشینیم و زوال فرزندانمان را مشاهده کنیم.

امام جمعه موقت اهل سنت شهر کنگان در خطبه دوم نماز با اشاره به سرنگونی هواپیمای جاسوسی آمریکای جهانخوار در جنوب کشور گفت: شکار غول ۲۰۰ میلیون دلاری آمریکا در لحظه ورود و تجاوز به خاک کشور عزیزمان نشان داد که دلیر مردان کشور جمهوری اسلامی ایران در دفاع از حریم کشور با هیچ دولتی تعارف ندارند و از نظر فنی و تجهیزاتی در بهترین حالت آمادگی هستند و امیدوارم دشمنان بفکر امتحان قدرت نظامی ما نباشند.

وی ضمن تجلیل از موضع حکیمانه و شجاعانه رهبر معظم انقلاب در مقابل آمریکا، ادامه داد: پیام رهبری حسن الخطاب است و هر نقطه این سخنان پیام‌های مهمی دارد.

وی هر گونه اشتباه محاسباتی دشمن در تشبیه حوادث پیش از حمله آمریکا به عراق با وضعیت ماجراجوئی اخیر شیطان بزرگ در منطقه را کاملاً اشتباه و خطای آشکار دانست و گفت: ایران بحمدالله از حیث ظرفیت‌های نظامی و استراتژیکی بسیار پیشرفته تر از عراق است و از طرفی ائتلافهای محکمی که ایران در سراسر جهان ایجاد کرده و کارهایی که نظام ما در اختیار دارد در اذهان نمی گنجد و می‌تواند منافع دشمن را در سراسر جهان مورد حمله قرار دهد و ما می‌دانیم همه تلاش‌های آمریکا و متحدانش، برای مجبور کردن ایران به عقب نشینی از جنوب سوریه و پایان دادن به نگرانیهای اسرائیل و از طرفی کنترل توانائی موشکی ما از طریق تحمیل مذاکره است.

وی در خطبه دوم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید والا مقام دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران با وفایش، هفته قوه قضائیه را به عموم خدمتگزاران و مسئولان دستگاه قضا تبریک عرض کرد و اضافه کرد: قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران به عنوان رکن اساسی نظام مطرح است و مسئولیت خطیر و حساسی را در پشتیبانی از حقوق فردی و اجتماعی و تحقق بخشیدن عدالت بعهده دارد.

وی با اشاره به سیاست ابلاغی قوه قضائیه برای دوران شکوفائی و تطبیق آن با مطالبات مقام معظم رهبری در راستای تحقق اهداف آن، خواستار کار آمد سازی ساختار قضائی و اداری، اهتمام به امور پیشگیری از وقوع جرم، ارتقای سطح گزینش و آموزش منابع انسانی، بهره مندی از فن آوری اطلاعات نوین، بالا بردن منزلت قضات و استقلال رآی آنان و تآمین بودجه مناسب با حجم کار و ماموریت قوه قضائیه شد.

وی ضمن گرامیداشت یکم تیر روز جهانی مبارزه با مواد مخدر و تقدیر و تشکر از جانفشانی‌های دلیر مردان نظامی و انتظامی و جان برکفان بسیج و سپاه، اعتیاد به مواد مخدر را بزرگترین و پیچیده ترین معضلات جامعه جهانی در عصر حاضر دانست و یکی از اصلی ترین راه‌های مقابله با اعتیاد را اهمیت دادن به نقش مهم و اساسی خانواده اعلام کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر